به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی و به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری در نخستین جلسه ستاد نوروزی ۱۴۰۴ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن، میرحسن موسوی دیزجی، قائم مقام مدیرعامل و معاون مسافری راهآهن، محمدهادی ضیایی مهر، معاون ناوگان راهآهن و مدیران شرکتهای حملونقل ریلی مسافری با اشاره به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۴ و ضرورت ارائه بهترین خدمات به مسافران طی این ایام، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف، آماده به کاری حداکثری واگنهای مسافری برای افزایش ظرفیت صندلی قطارها، بهسازی واگنها و نوسازی منسوجات و تجهیزات، نظارت دقیق به ارائه خدمات از سوی شرکتهای ریلی مسافری و آمادهسازی ایستگاهها و نمازخانهها و سرویسهای بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: بهکارگیری میهمانداران خوش نام و خوش خلق در قطارهای مسافری، ارائه خدمات اینترنتی به صورت Wi-Fi، تبلیغات محیطی در ایستگاهها، رنگآمیزی واگنها و بازسازی و بهسازی ناوگان مسافری از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل راه آهن بر انجام آن تاکید کرد.
میرحسن موسوی دیزجی، قائم مقام مدیرعامل و معاون مسافری راهآهن نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ارتقای ایمنی در سیر قطارهای مسافری، تصریح کرد: مدیران فنی و تدارکات شرکتها باید نظارت کامل بر روی تعمیرات و خرید قطعات با کیفیت و کنترل کیفی آن و دقت و نظارت کامل در امر تحویل گیری واگنهای مسافری تعمیر شده داشته باشند.
وی تاکید کرد: تمام موضوعاتی که موجب لطمه و کم اثر شدن خدمات و کیفیت مطلوب به مسافران میشود، باید شناسایی و برطرف شود.
قائم مقام مدیرعامل راهآهن با اشاره به افزایش تعداد قطارهای ۵ ستاره گفت: اکنون سایر شرکتهای مسافری در ارتقای رتبه قطارهای مسافری ترغیب شدهاند و با توجه به رهنمود مدیر عامل و با تدبیر و برنامهریزی مناسب باید خدمات شایسته در ایستگاههای مسافری و داخل قطارها به مسافران ارائه شود.
محمدهادی ضیایی مهر، معاون ناوگان راهآهن نیز در این نشست با بیان اینکه تا پایان سال، ۲۰ دستگاه لکوموتیو w ۶ ویژه قطارهای مسافری به مجموعه لکوموتیوهای آماده به کار افزوده خواهد شد، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامهریزی انجام شده ۱۱۰ قطار مسافری را در ایام نوروز به طور فعال در سیر داشته باشیم.
در این نشست، پس از تعیین زمان پیک سفرهای نوروزی و توافق برای اعلام پیش فروش بلیتهای نوروزی در دهه نخست اسفند مدیران شرکتهای ریلی مسافری دیدگاههای خود را برای افزایش خدمات به مسافران ارائه کردند.
منبع خبر : ایمنا