راه‌اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها برای بهبود شرایط سفر و افزایش رضایتمندی مسافران

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی، مهدی رمضانی با اشاره به اینکه رضایتمندی مسافران یکی از اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشوری به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز و تا پایان ۱۷ فروردین ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت، بر همین اساس برای بهبود شرایط سفر و افزایش رضایتمندی مسافران اقداماتی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شرکت‌های هواپیمایی ملزم شدند به‌منظور آشنایی بیشتر مسافران بخش حمل‌ونقل هوایی کارتکس دستورالعمل حقوق مسافر را تحت عنوان «دانستنی‌های پرواز» در دو بخش ایمنی و حقوق مسافر در باکس جلوی صندلی پرواز و محیط فرودگاهی قرار دهند تا مسافران بیش از پیش نسبت به حقوق خود در بخش حمل‌ونقل هوایی آگاه شوند.

سرپرست روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: با توجه به آغاز پروازهای نوروزی، به منظور بهبود شرایط سفر، افزایش رضایتمندی مسافران و نظارت دقیق بر رعایت حقوق مسافر، مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی (OCC) با هدف کاهش تأخیر پروازها، مانیتورینگ همه فرودگاه‌ها به‌ویژه فرودگاه‌های پرتردد، هم‌پوشانی مشکلات شرکت‌ها، پردازش اطلاعات و ارتقای سطح خدمات هوایی، به صورت مجازی راه‌اندازی شده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری به صورت بیست‌وچهارساعته رصد و به‌صورت آنی تصمیم‌های مربوط گرفته خواهد شدتا هم‌وطنان بتوانند سفرهای راحت و ایمن و را تجربه کنند.

وی گفت: از مسافران درخواست داریم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکایت خود را به همراه مستندات لازم در سازمان حقوق مسافر به نشانی CAA.GOV.IR درج و در اسرع وقت توسط کارشناسان این سازمان تا حصول نتیجه پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد.

منبع: ایرنا

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل