شهرام امیری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات عایقبندی عرشه پل شهرستان اظهار کرد: پل شهرستان، قدیمیترین پل تاریخی بر زایندهرود است که قدمت آن به دوران ساسانیان بازمیگردد و بر همین اساس در ادوار مختلف خصوصاً ۵۰ تا ۶۰ سال قبل مرمتهای فراوانی بر عرشه آن انجام شده اما مصالح ناهمگونی بر بدنه و کف فرش عرشه پل کار شده بود.
وی با اعلام اینکه در بودجههای مرمتی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دیده پیشبینی شده بود که مرمت اساسی بر عرشه این پل انجام شود، افزود: عملیات کف فرش پل بهصورت کامل توسط پیمانکار آغاز و مصالح ناهمگون جمعآوری شد و در ادامه سبکسازی نیز انجام و در حال حاضر برای عایقبندی پل لایه نازک قیر و گونی به سبک سنتی انجام شد.
مدیر روابطعمومی میراث فرهنگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تصاویری که در شبکههای مجازی منتشر و اعلام شده که آسفالت و ایزوگام است اشتباه است، تصریح کرد: پس از خشک شدن قیر و گونی عملیات سنگفرش انجام میشود و این عملیات به این دلیل است تا زمانی که نزولات آسمانی بر پل میبارد به لایههای زیرین نفوذ نکند.
امیری با بیان اینکه این روند با هزینه میراث، توسط پیمانکار تأیید شده در حال انجام است و به بافت پل آسیبی وارد نمیکند، گفت: در این روند مصالح ناهمگون جمعآوری شده و پل به مصالح تاریخی بازمیگردد که این روند تا دو هفته آینده نیز به پایان میرسد.
منبع خبر : ایمنا