۱۹ مدل خودرو وارداتی عرضه می‌شود؛ آغاز ثبت نام از ۲ آبان

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی و بر اساس اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند از روز دوم آبان تا ساعت ۲۳:۰۰ و ۵۹ دقیقه روز هفتم آبان ثبت‌نام و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند.

متقاضیان تا روز پنجم آبان باید یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود کنند.

مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروهای وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه ۶ هزار خودروی وارداتی خبر داده است که اولویت‌بندی متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود.

وی اعلام کرده است که متقاضیان از بین ١٩ محصول عرضه شده در این مرحله که ١١ مورد آن دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و هشت خودروی دیگر دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی است، می‌توانند پنج اولویت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت گفته است که افراد ۲۴ ساعت پس از وکالتی کردن حساب می‌توانند در سامانه ثبت نام و خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند.

طبق اعلام ضیغمی، زمان تحویل خودروها به متقاضیان بر اساس آئین نامه حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان چهار ماه است.

متقاضیان خرید برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه saleauto.ir/announcement مراجعه کنند.

انواع مدل خودروهای وارداتی

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

قیمت مندرج در جدول شماره یک، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود.

ب- خودروهای دارای قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول شماره ۲، قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارائه تمام مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

بدیهی است هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲- قراردادهای فروش باید صرفاً بر اساس آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد شود. در تمام روش‌های فروش و پیش فروش توسط شرکت‌های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آئین نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۳- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه ارسال به خودرو ساز و یا رزرو را مشاهده می‌کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره ۴- اطلاعات تمام متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل