آموزش صحیح عبور از معابر و گذرگاه‌های عابر پیاده ضرورت دارد

سرهنگ محمد صادقی در گفتگویی اظهار کرد: از شنبه یکم مهرماه مدارس شروع و دانش‌آموزان در هر منطقه راهی مدارس خواهند شد که با توجه به ازدحام معابر والدین باید مراقب آنان باشند.

وی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، والدین کلاس اولی‌ها و دبستانی‌ها معمولاً اقدام به سرویس‌دهی فرزندان خود می‌کنند که این گونه افراد باید با مدیریت زمان سفر و پیش‌بینی شلوغی معابر، زودتر از منزل خارج شده و حتی‌الامکان از معابر حاشیه تردد کنند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام افزود: توصیه ما به والدین و رانندگانی که اقدام به سرویس دهی مدارس می‌کنند این است که از عجله، شتاب و رانندگی با سرعت غیر مجاز خودداری کرده و سرعت را به عنوان راه حل جبران تأخیر و زمان کم انتخاب نکنند.

صادقی تصریح کرد: در نزدیکی مدارس و محل‌های عبور دانش‌آموزان، توجه کامل به جلو و رعایت سرعت مطمئنه را مد نظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت امکان از فضای حیاط مدرسه جهت سوار کردن و پیاده کردن دانش‌آموزان استفاده کرده و در غیر این صورت کمی با فاصله از مدرسه، خودروی خود را پارک کرده و فرزندان خود را تا درب مدرسه همراهی کنند.

وی تصریح کرد: والدین باید روش صحیح عبور از عرض معابر، عبور از گذرگاه‌های عابر پیاده و پیاده روها و پل‌های هواییِ عابر پیاده را به فرزندان و دانش‌آموزان خود یادآوری و آموزش دهند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان ایلام از والدین خواست که به فرزندان خویش، آموزش دهند که از دویدن، بازی کردن و شوخی کردن در لاین سواره رو خیابان‌ها جدا خودداری کنند.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل