اجرای شبکه آبیاری قطره‌ای تحت فشار در منطقه ۵ اصفهان

حسین کارگر در گفتگویی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون احداث آبیاری قطره‌ای تحت فشار در منطقه پنج شهرداری اصفهان به مساحت ۱۲۷۷۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ‌بر ۴۳ میلیارد و ۴۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال انجام شد.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر با مشکل کم‌آبی و بحران آب روبه‌رو بودیم، افزود: انتخاب شیوه آبیاری مناسب نقش بسزایی در یک پروژه آبیاری و موفقیت آن ایفا می‌کند، از این‌رو رویکرد ما آن است که از آبیاری سنتی فاصله گرفته و به آبیاری مدرن و مکانیزه روی آوریم تا بتوانیم راندمان آبیاری را افزایش دهیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به احداث آبیاری قطره‌ای تحت فشار در این منطقه تصریح کرد: این طرح با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری و افزایش کیفیت آن اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در پارک‌ها و بوستان‌های سپاهان‌شهر احداث آبیاری قطره‌ای تحت فشار انجام گرفته است، گفت: این بوستان‌ها شامل پارک تعاون ۱و۲ به مساحت ۴۸۰۰ متر مربع، پارک جنگلی بعثت به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع، پارک توحید به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع، پارک روحانیت به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع، اتوبان شهید دستگردی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع، بوستان سپیدار به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع، پارک کوهستانی صفه به مساحت ۱۰۰۰۰۰ مترمربع، کوی امام جعفر صادق ۹۰۰۰ مترمربع و آبیاری بابلر در خیابان حسین‌آباد به مساحت ۲۸۰۰ متر مربع است.

اجرای شبکه آبیاری قطره‌ای تحت فشار در منطقه ۵ اصفهان

کارگر خاطرنشان کرد: از مزایای آبیاری تحت‌فشار صرفه‌جویی، افزایش راندمان تا ۶۵ درصد، توزیع یکنواخت آب، بهره‌وری آب، بهبود مدیریت، افزایش کیفیت و عملکرد، تأمین آب به‌موقع و به‌اندازه متناسب با نیاز آبی گیاه است.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل