بسته اخبار و حوادث پلیسی استان اصفهان ۱۵مرداد۱۴۰۳

فرمانده انتظامي استان از کشف محموله 650 ميليارد ريالي تجهيزات پکيج قاچاق که در يکي از انبارهاي استان دپو شده بود خبر داد.

سردارحمید علینقیان پور” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان، پس از کسب خبری در خصوص یک شرکت تجاری به صورت غیر قانونی اقدام به وارد کردن تجهیزات و قطعات پکیج می کند موضوع را به صورت ویژه در دستور کار پلیس  قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از درستی موضوع  طی هماهنگی با دستگاه قضائی   در شرکت مورد نظر حاضر و از محل دپوی قطعات و  پکیج های موجود بازدید به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در این عملیات تعداد ۳۰۶ دستگاه پکیج و ۱۰ هزار و ۲۸۰ قطعه و تجهیزات مربوط  که ارزش آنها ۶۵۰ میلیارد ریال برآورد شده کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از انجام استعلامات لازم از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نجف آباد مشخص شد با توجه به وجود موانع گمرکی و اظهارات خلاف واقع در میزان موجودی محصول نهایی و قطعات و شرکت سازنده و همچنین عدم ثبت کالا و قطعات مکشوفه در سامانه جامع تجارت و انبارهای وزارت صمت محموله مکشوفه در زمره کالاهای قاچاق محسوب می شوند.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه برابر دستور قضائی کالا و قطعات موجود در انبارها توقیف و پرونده برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد  خاطر نشان کرد: برخی از طریق راه های گوناگون و پیچیده اقدام به قاچاق اجناس و کالاهای خارجی کرده و با این کار به اقتصاد و بازار داخلی ضربه وارد می کنند که به این دسته از افراد هشدار می دهیم بدانند پلیس تمام فعالیت های اقتصادی آنان را به صورت هوشمندانه رصد می کند و با هرگونه اقدام غیر قانونی و غیر مجازی که منجر به ورود کالاهای قاچاق به کشور شده و در جهش تولید اخلال ایجاد کند برخورد سریع، دقیق ، قاطع و قانونی خواهد کرد.

 

دستگیری ۴۱ متهم در”کاشان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری ۴۱ متهم طی اجرای طرح امنیت محله محور در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ” ایرج کاکاوند “در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت : طرح امنیت محله محور با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری سارقان و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در حوزه استحفاظی کلانتری۱۳ علوی شهر کاشان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری ۳۵ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی ، ۶ فروشنده مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان تصریح کرد: کشف یک کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر ،کشف۳ فقره سرقت ، ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق  و توقیف ۴ دستگاه وسیله نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند مهمترین هدف اجرای این گونه طرح‌ها را افزایش نظم و آرامش و جلب رضایتمندی مردم عنوان کرد و ضمن قدردانی از همراهی شهروندان در این راستا، از آنها خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

 

محموله چسب قاچاق به مقصد نرسید

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از توقیف وانت نیسان حامل ۹هزار و ۶۰۰ عدد چسب pvc قاچاق در شهرستان شهرضا خبرداد.

سرهنگ”مهدی سبحانی فر”در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز،مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و برای بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق شدند تعداد ۱۶۰ کارتن حاوی ۹هزار و ۶۰۰ عدد چسب pvcقاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به این که ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

 

توقیف لیفتراک ۲۰میلیاردی قاچاق درشهرضا

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از توقیف یک دستگاه لیفتراک خارجی قاچاق، به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید امامی خبر داد.

سرهنگ” صادق کاظمزاد” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید” امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون حامل یک دستگاه لیفتراک مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد لیفتراک بارگیری شده در کامیون قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا ارزش لیفتراک توقیف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو پس از تشکیل پروند برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

 

دستگیری سارق سابقه دار خودرو در“خمینی شهر”

گروه استان‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستانخمینی شهراز دستگیری سارق سابقه دار و کشف خودروی مسروقه در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ غلامرضا براتی” در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: ماموران گشت کلانتری۱۵ این فرماندهی حین گشت زنی موثر وهدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پراید که کنار خیابان پارک شده بود مشکوک که پس از استعلام و بررسی های انجام شده مشخص شد خودرو سرقتی می باشد.

وی افزود: پس از کشف خودرو تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار قرار گرفت و مأموران موفق شدند یک سارق سابقه دار را در این ارتباط شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره کشف مقادیری لوازم و قطعات داخل خودرو مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارق گفت: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

 

انهدام باند ۳ نفره فیشینگ در”کاشان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: باند ۳ نفره ای که با ارسال پیامک حاوی لینکهای آلوده بالغ بر ۲ میلیارد ریال از حساب هموطنان برداشت کرده بودند در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی دستگیر شدند.

سرهنگ” ایرج کاکاوند “در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت : مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان پس از این که بارصد و پایش شبانه روزی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی دریافتند افرادی با هویت مجازی جعلی اقدام به ترغیب و تطمیع افراد با روش های مختلف نظیر ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت می کنند ، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند .

وی افزود: در این راستا کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی سرانجام ۳ نفر اعضاء این باند را شناسایی و در چند عملیات جداگانه آن ها را در مخفیگاه هایشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به کشف تعداد ۷ قطعه سیم کارت با هویت افراد مختلف و همچنین ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه که به وسیله آنها متهمان اقدامات مجرمانه خود را انجام می دادند تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی گفت : در بررسی های دقیق صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد این افراد در مدت ۶ ماه فعالیت مجرمانه خود توانسته اند بیش از ۱۷هزار پیامک جعلی به هموطنان ارسال و از این طریق بالغ بر ۲میلیارد ریال از حساب های بانکی آن ها برداشت کنند که تحقیقات در این خصوص کماکان ادامه دارد .

سرهنگ کاکاوند در پایان از شهروندان خواست : از ورود به لینک ها و آدرس های اینترنتی مندرج در پیام های دریافتی از سرشماره های شخصی و  ناشناس خودداری و در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی ، از اصالت و درستی آدرس درگاه های بانکی اطمینان حاصل کنند.

 

۶ فقره سرقت طلاجات در پرونده یک سارق

گروه استان ها- اصفهان-فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: در عملیات ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی، سارق طلاجات بانوان با اعتراف به ۶ فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ اسماعیل پریشانی ” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت طلاجات آنان با شیوه ای خاص، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات میدانی توسط ماموران پلیس آگاهی مشخص شد سارق با چرب زبانی و فریب افراد از ساده لوحی مالباختگان سوء استفاده کرده و پس از جلب اعتماد آنان، زیورآلات افراد را سرقت و به سرعت از محل متواری می شده است.

این مقام انتظامی گفت: با تشکیل تیمی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و با انجام اقدامات تخصصی و بررسی های میدانی و خاص پلیسی در نهایت هویت سارق شناسایی و متهم در یک عملیات دقیق در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: سارق در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۶ فقره سرقت طلا و زیورآلات از شهروندان و فروش اموال مسروقه به مالخر اعتراف که اقدامات پلیس برای دستگیری مالخر این پرونده ادامه دارد.

 

اجرای طرح امنیت محله محور در ” اصفهان

گروه استان‌ها-اصفهان-فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۱۹ دستگاه انواع وسیله نقلیه مسروقه درراستای اجرای طرح امنیت محله محور در این شهرستان خبرداد.

 

سرهنگ حسین بساطی ” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت : مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور با هدف کشف وسایل نقلیه مسروقه و دستگیری متهمان متواری در این شهرستان به اجرا گذاشته شد.

این مقام انتظامی افزود: در طی اجرای این طرح که با انجام اقدامات میدانی همراه بود ۲۴ متهم متواری و تحت تعقیب شناسایی و در چند عملیات دقیق و هماهنگ دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تحویل افراد دستگیر شده به مرجع قضائی تصریح کرد: در این طرح ۸ دستگاه خودرو، ۲  دستگاه موتورسیکلت و ۹ دستگاه دوچرخه مسروقه نیز کشف شد.

 

کشف هروئین از مخفیگاه سوداگران مرگ

گروه استان‌ها-اصفهان-رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۵ نفره تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه متهمان خبر داد.

سرهنگ احمد نیکبخت ” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان از اقدام مجرمانه افرادی در زمینه تهیه و خرده فروشی مواد مخدر مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داندند.

وی در ادامه گفت: با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات میدانی توسط ماموران این پلیس در نهایت پاتوق ۵ متهم اصلی این باند شناسایی و متهمان در یک عملیات دقیق و کاملا هماهنگ دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به کشف ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین از محل حضور این متهمان خاطر نشان کرد: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شدند.

 

دستگیری خرده فروش مواد مخدر در ” میمه

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش مأموران انتظامی، خرده فروش مواد افیونی در بخش میمه دستگیر و از مخفیگاه متهم بیش از یک کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ هادی کیان مهر ” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: مأموران فرماندهی انتظامی بخش میمه در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان، دستگیری مواد فروشی که به صورت گسترده اقدام به توزیع مواد مخدر می کرد را در دستور کار قرار دادند.

وی در ادامه افزود: در این راستا با تلاش مأموران انتظامی در نهایت پاتوق اعمال مجرمانه این فرد شناسایی و متهم پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم علاوه بر کشف یک کیلو و ۵۶۰ گرم تریاک، یک دستگاه کارت خوان بانکی به همراه مبلغ ۶۰ میلیون ریال وجه حاصل از فروش مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان بر عزم جدی پلیس شهرستان برای مقابله با سوداگران مرگ و توزیع کننده گان مواد افیونی تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود در این خصوص را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف کالای قاچاق از سواری تیبا

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف تعداد ۳ هزار و ۸۳۵ عدد انواع دستمال حوله ای قاچاق از یک دستگاه خودرو سواری تیبا خبر داد.

سرهنگ محمود رضا صادقی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهرستان در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری تیبا مشکوک و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در این عملیات تعداد ۳ هزار و ۸۳۵ عدد انواع دستمال حوله ای که در داخل خودرو جاساز شده بود و فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص فرد متخلف به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در ” گلپایگان

گروه استان‌ها- اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان ۱۱۴ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش موادمخدر جمع آوری و دستگیر شدند.

سرهنگ علی اصغر محمدی ” در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی و در تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، دستگیری خرده فروشان موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان عملیاتی شد.

وی در ادامه افزود: در این طرح ۱۰ روزه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی با همکاری سایر یگان های هدف، تعداد ۲۳ نفر از خرده فروشان مواد افیونی را  شناسایی و در چند عملیات هماهنگ متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به کشف ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم انواع مواد مخدر در این طرح خاطر نشان کرد:۹۱ نفر معتاد متجاهر و عادی نیز در پاتوق های شناسایی شده جمع آوری و به مراکز بازپروی و ترک اعتیاد معرفی شدند.

 

برگزاری جلسه ارتباط مستقیم مسئولان پلیس آگاهی فراجا با مردم

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان از برگزاری جلسه ارتباط مستقیم مسئولان پلیس آگاهی فراجا با شهروندان در روز سه شنبه ۱۶ مرداد ماه خبر داد.

سرهنگ”رضا الوندی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در ادامه سلسله جلسات ارتباط مستقیم فرماندهان و مسئولان انتظامی با مردم، جلسه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان پلیس آگاهی فراجا به صورت حضوری و تلفنی در مرکز نظارت همگانی بازرسی کل فراجا واقع در تهران-خیابان انقلاب اسلامی زیر پل کالج پلاک ۹۱۰ در روز سه شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹۰۰تا ۱۱۰۰ برگزار می شود.

وی افزود: علاوه بر تهران امکان تماس شهروندان سراسر کشور با مسئولان پلیس آگاهی فراجا از طریق شماره تلفن۲۱۸۶۴۴۴۴- ۰۲۱ فراهم می باشد و شهروندان می توانند به صورت حضوری و یا تماس تلفنی نسبت به طرح مشکلات و درخواست های خود اقدام کنند.

 

توقیف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف یک محموله ۲۵ هزار لیتری سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهر اصفهان خبر داد.

 سرهنگمهدی سبحانی فر” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق فرآورده های نفتی به وسیله یک دستگاه کامیون تانکر دار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع خودروی مذکور را شناسایی و در رصد هوشمندانه خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نهایتاً این خودرو حین ورود به یکی از پارکینگ های شهر اصفهان متوقف و پس از بازرسی دقیق از تانکر آن ۲۵ هزار لیتر فراورده نفتی از نوع نفتگاز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ سبحانی فر در خاتمه از دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحت رسیدگی قرار دارد.

 

مهارت های حل تعارض های زناشویی

گروه اجتماعی _ اصفهان _ در هنگام برخورد با تعارضات ارتباطی، به جای استفاده از احساسات منفی، از راه های حل مسئله بهره بگیرید زیرا برای حل تعارضات راه حل مداری بهتر از هیجان مداری است.

 

بعد از ازدواج، به علت بالا رفتن صمیمیت و نیز انتظارات، توقعات نیز افزایش می یابد. تعارض ها میان افرادی که در کنار هم زندگی می کنند، یک امر طبیعی است و هیچ اشکالی هم ندارد که بر سر مسئله ای دچار تعارض بشوند، اما این حق را ندارند که بر سر تعارضات میان خود به هم دیگر توهین کنند و همدیگر را تهدید کنند.

اگر دیدید که یکی از طرفین دست به رفتارهای نامناسبی همچون توهین و تهدید کرد، می تواند مشخص کننده  مهارت حل تعارض در این فرد یا در هر دو طرف باشد.

مهارت های حل تعارض

۱-داشتن ظرفیت تسلط بر احساسات منفی

افرادی که ظرفیت مطلوبی برای حل تعارضات خود دارند، دارای یک هوش هیجانی مطلوبی در ارتباطات با دیگران هستند. این افراد در هنگام تعارض با دیگران از به نمایش گذاشتن احساسات منفی اجتناب و دوری می کنند. احساسات منفی همچون غم، شادی، خشم و می تواند این تعارض را به یک مسئله ناحل شدنی تبدیل کند.

۲-داشتن توان گفت و شنود موثر

افرادی که در تعارضات، مهارت گفت و شنود موثر را به کار می گیرند به راحتی می توانند از تعارضات عبور کنند. با این بیانی که گذشت می توان این نتیجه را گرفت همان گونه که سبک های مهارت گفت و شنود، یک مهارت اکتسابی است، مهارت حل تعارض نیز اکتسابی است. یعنی با آموختن می توان این توان را به دست آورد که در هر تعارضی می توان بدون آسیب دیدگی خارج شد.

۳-داشتن ذهنیت راه حل مدار

افرادی که دارای ظرفیت حل تعارض هستند در هنگام برخورد با تعارضات ارتباطی، به جای استفاده از احساسات منفی، از راه های حل مسئله بهره می گیرند. در تعارضات راه حل مداری بهتر از هیجان مداری است. گرچه مدیریت هیجان مقدمه مدیریت ارتباط و ارائه راه حل است.

۴-انعطاف پذیری

تعارضات بخشی جدای ناپذیر از زندگی انسان هستند و راهی نیست جز همراهی با آن است. انسانی که ظرفیت حل تعارضات را دارد، در تعارضات زندگی، انعطاف پذیری را پیشه خود می کند.

۵-داشتن روحیه همکاری

افراد دارای ظرفیت، برای حل تعارضات اقدام به همکاری با دیگر افراد می کنند. هر چقدر این روحیه همکاری بیشتر باشد، سرعت حل این تعارضات بیشتر است.

 

انسان هایی که سلامت روان پائین دارند، در تعارض با دیگران ظرفیت های پائینی از خود نشان می دهند. در افراد مبتلا به اختلالات شخصیت این کم ظرفیتی دارای شدت بیشتری است.

تعارض اجتناب ناپذیر است

باید بدانیم که تعارض‌ها بخش جدایی ناپذیر زندگی ما هستند و همه‌ی ما در هر سن و سال و موقعیتی با آن‌ها روبرو هستیم. چه در ارتباط با همکارمان، دوستمان یا اعضای خانواده‌مان و چه در ارتباط با خودمان، آنچه که اهمیت دارد، شیوه‌ی روبرویی و مواجهه‌ی ما با این تعارض‌هاست. انسان‌های مختلف در مواجهه با تعارض‌هایشان، واکنش‌ها و راه‌کارهای متفاوتی برای حل تعارض نشان می‌دهند.

تهیه و تنظیم: طیبه نُه روزیان، کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل