بسته خبری حوادث انتظامی و پلیسی استان اصفهان ۶فروردین ماه ۱۴۰۳

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان از شناسایی و دستگیری اعضاي 3 نفره باند سرقت گوشي تلفن همراه با 21 فقره سرقت در اصفهان خبر داد.

به گزارش سرمایه ایرانی ، سرهنگ”حسین ترکیان” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه از شهروندان و شکایت مال باختگان، موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص تیم ویژه ای از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کرده و با تحقیق از مالباختگان و به کارگیری یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند ۳ سارق  را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاه هایشان دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه تا کنون به ۲۱ فقره سرقت اعتراف و اقدامات در زمینه کشف سرقت های احتمالی دیگر متهمان ادامه دارد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست هنگام صحبت کردن با گوشی تلفن همراه مراقب باشند و در صورت مواجه شدن با این سارقان از درگیر شدن با آنها  اکیدا خودداری و در اسرع وقت مشخصات ظاهری و در صورت امکان شماره پلاک موتورسیکلت یا خودروی آنها را به پلیس اطلاع دهند ضمن این که شماره سریال تلفن همراه خود را در جایی یادداشت کنید تا در صورت سرقت بتوان آن را ردیابی کرد.

 

* پیشگیری از سرقت زورگیری

گروه استان ها_اصفهان_زور گیری ، سرقت بعنف و سرقت مقرون به آزار و تهدید عناوینی از سرقتها هستند که سارقان به منظور دستیابی به مال مسروقه با توسل به شیوه های خشن ، استفاده از انواع سلاح ، ایجاد آزار و اذیت و رعب و وحشت مبادرت به اعمال مجرمانه خود می کنند.

از لحاظ فراوانی این قبیل سرقت ها در سطح استان اصفهان درصد ناچیزی از کل سرقت ها را به خود اختصاص می دهد اما وقوع این دست از سرقت ها ضمن ایجاد آسیب و خسارت مالی و بعضا جانی برای مال باختگان سبب ایجاد نگرانی و دلهره و وحشت در سطح جامعه شده و امنیت روانی جامعه را خدشه دار می نماید.

با بررسی های صورت گرفته در بسیاری از موارد رفتارهای بزه دیدگان سبب ایجاد فرصت و جذابیت ارتکاب جرم برای زورگیران شده است. در ادامه  چند توصیه در این زمینه که می تواند جلوی وقوع این گونه سرقت ها را بگیرد ارائه می کنیم:

۱-متاسفانه برخی از افراد ویترین سیار زیور آلات بوده و طلا و جواهر خود را در هنگام تردد در خیابان بصورت آشکار در معرض دید دیگران قرار می دهند و اغلب طعمه سارقان بعنف قرار می گیرند، لذا رعایت این مورد تا حد زیادی می تواند در کاهش وقوع سرقت های بعنف و آسیب های ناشی از آن موثر باشد .

۲-نکته بعدی رعایت هوشیاری در استفاده از تلفن همراه در معابر و محیط های خلوت می باشد.

۳-حمل و انتقال وجه نقد و انواع ارز بصورت دستی یکی دیگر از موضوعاتی است که می تواند شهروندان را در معرض آسیب از سوی سارقان بعنف و زورگیران قرار دهد لذا لازم است ضمن جلوگیری از این امر در صورت ضرورت هوشیاری لازم بعمل آید.

۴-مراقبت لازم از کهنسالان و کودکان به ویژه در معابر و پارک ها صورت پذیرد.

۵-در صورتی که با وقوع سرقت بعنف و زورگیری مواجه شدید ضمن حفظ خونسردی سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ تماس گرفته و مشخصات کامل سارق یا سارقان را جهت پیگیری بعدی در اختیار کارشناسان پلیس قرار دهید.

تهیه و تنظیم: سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان

 

*کلاهبرداری سایبری با ترفند هدیه دولت

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد: به پیامک های که با موضوع در یافت کالابرگ الکترونیکی و یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ویژه عید نوروز از سوی افراد ناشناس ارسال می شود توجه نکنند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس گفت : طی مراجعه تعدادی از شهروند اصفهانی به این پلیس در ایام نوروز مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از طریق ارسال پیامک جعلی با عنوان « دریافت کالابرگ الکترونیکی هدیه دولت و یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ویژه عید نوروز » موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان‌اینکه افراد فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر ( دریافت کالابرگ الکترونیکی هدیه دولت و یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ویژه عید نوروز) و مواردی مشابه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، افزود: این افراد با ارسال پیامک حاوی لینک با محتوای مرتبط با سهام عدالت، اقدامات خود را آغاز کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: از بازکردن لینک‌های ارسالی بصورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر که از سوی افراد ناشناس و یا دوستان و آشنایان با مضامین طرح های ابلاغی از سوی دولت ارسال می‌شود، خودداری و اخبار موثق را تنها از طریق سایت‌های و رسانه‌های مُعتبر پیگیری کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد : از شهروندان می خواهیم با حفظ هوشیاری و توجه به نکات آموزشی پلیس فتا از کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه مجرمان سایبری پیشگیری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

 

*اجرای طرح آرامش پلیس در شهرستان ” برخوار

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از دستگیری ۲۳ خرده فروش مواد افیونی و جمع آوری ۴۱ معتاد متجاهر با اجرای طرح آرامش در طرح نوروزی پلیس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نعمت خلیلی ” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای تداوم طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح شهرستان عملیاتی شد.

وی با اشاره به کار دقیق میدانی در اجرای این طرح افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی پس از شناسایی محلات هدف، موفق شدند ۴۱ معتاد متجاهر را جمع آوری که برای سپری کردن مراحل درمانی به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار خاطر نشان کرد: در ادامه اجرای این طرح نیز ۲۳ خرده فروش مواد مخدر دستگیر که ضمن کشف مقادیری انواع مواد افیونی از متهمان، افراد دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی لازم به مرحع قضائی تحویل داده شدند.

 

*کشف ۵۰ کیلو تریاک از خودرو ۲ سوداگر مرگ

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از توقیف ۲ دستگاه خودرو سواری، دستگیری ۲ متهم و کشف ۵۰ کیلو تریاک در عملیات ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ هادی کیان مهر ” در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد افیونی و دستگیری سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محور های مواصلاتی شهرستان به ۲ دستگاه خودرو سواری سمند و پژو ۴۰۵ که از جنوب کشور عازم شهر های مرکزی بودند مشوک و برای بررسی دقیق تر به رانندگان دستور ایست می دهند.

وی در ادامه گفت: رانندگان خودروها بدون توجه به دستور ایست پلیس قصد فرار از صحنه را داشتند که در نهایت در یک عملیات کاملا هماهنگ و منسجم پلیسی خودرو ها متوقف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در بازرسی از خودرو های توقیفی مقدار ۵۰ کیلو تریاک کشف و ۲ سوداگر مرگ نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 

* ۲۰ فقره سرقت در پرونده سارقان ساختمان های نیمه ساز

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نطنز از دستگیری ۲ سارق ساختمان های نیمه ساز با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت در عملیات ماموران پلیس آگاهی خبر داد.

سرهنگ مهدی کریمی ” در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان های نیمه ساز در سطح شهرستان نطنز بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی و ماموران انتظامی کلانتری بادرود در این فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات هوشمندانه پلیسی، در این رابطه ماموران انتظامی موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و در نهایت متهمان را در یک عملیات هماهنگ و ویژه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز تصریح کرد: سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۲۰  فقره سرقت از ساختمان های نیمه ساز در سطح این شهرستان اعتراف کرده که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

 

*انهدام باند سارقان موتورسیکلت در ” اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از انهدام باند ۲ نفره سارقان موتور سیکلت خبر داد و گفت: از مخفیگاه این باند ۱۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

 سرهنگ حسین بساطی ” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتور سیکلت با شیوه و شگردی خاص در سطح شهر اصفهان، موضوع شناسایی و دستگیری عامل این سرقت ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با بررسی های دقیق ماموران پلیس مشخص شد اعضای این باند سرقت در شهر اصفهان و حتی در برخی از استان های کشور با شناسایی افرادی که در سایت های خرید و فروش کالا قصد فروش موتورسیکلت خود را داشته تماس گرفته و با فریب این افراد و پس از جلب اعتماد مالباختگان اقدام به سرقت موتور سیکلت آنان کرده و به سرعت از محل متواری می شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان افزود: در نهایت با انجام کار دقیق پلیسی و با اشراف اطلاعاتی خوب ماموران انتظامی هویت ۲ عامل اصلی این سرقت ها شناسایی و متهمان در یک عملیات کاملا هماهنگ دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل سارقان به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: از اعضای این باند سرقت ۱۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.

 

*عامل سرقت سیم های برق در سیمرم دستگیر شد

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از دستگیری عامل سرقت سیم های برق سطح حوزه استحفاظی پاسگاه وردشت با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمود رضا صادقی ” در گفت و گو با خبرتگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در برخی از محلات سطح حوزه استحفاظی پاسگاه وردشت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: مأموران پلیس با حضور در صحنه های سرقت و جمع آوری سرنخ های دقیق و با کار میدانی گسترده موفق شدند سارق را شناسایی و متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اشاره به کشف مقادیری سیم برق مسروقه در این عملیات تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۰ فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد.

سرهنگ صادقی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

*دستبند پلیس بر دستان سارق خودرو های پراید

گروه استان ها-اصفهان -فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از شناسایی و دستگیری سارقی که اقدام به سرقت خودرو های پراید مدل پایین می کرد با اعتراف به ۳ فقره سرقت خبر داد.

 

سرهنگ هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس اظهار داشت:در پی وقوع چند فقره سرقت خودروهای پراید مدل پایین در سطح شاهین شهر شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت ها در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: سارقان خودرو های پراید مدل پایین که فاقد سیستم ضد سرقت بودند را سرقت و پس از چند روز خودرو را در محل های خلوت پارک و قطعات با ارزش داخل آن ها را باز و سپس خودرو را به صورت بلاصحاب در محل رها می کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در این رابطه ماموران کلانتری ۱۲ با انجام یک سری اقدامات پلیسی، موفق شدند یکی از سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهم را در عملیاتی هماهنگ دستگیر و  از محل اختفاء او تعدادی اموال و قطعات سرقت شده از خودروها را کشف کنند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس تا کنون به ۳ فقره سرقت خودرو های پراید در سطح شاهین شهر اعتراف کرده است.

 

*دستگیری سارق سیم برق با ۱۱ فقره سرقت در ” شاهین شهر

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از دستگیری سارق سیم های برق در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی و اعتراف متهم به ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم های برق هوایی در نقاط حاشیه ای شاهین شهر موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ های موجود عامل این سرقت ها را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به کشف چندین متر سیم مسی مسروقه و آلات و ادوات سرقت در بازرسی از مخفیگاه متهم تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات صورت گرفته  تاکنون به ارتکاب ۱۱ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرده است.

 

 

 

 

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل