بسته خبری حوادث پلیسی استان اصفهان ۲۵مردادماه ۱۴۰۳

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از شناسایی و دستگیری سارق موتور کولر های آبی منازل با 12 فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ “هادی کیان مهر” در گفت وگو با خبرنگار خبر گزاری پلیس بیان داشت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در خصوص حضور مشکوک فردی ناشناس در پشت بام مجتمع مسکونی محل سکونت وی سریعا مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

 وی افزود: با حضور مأموران در محل سارقی که در حال سرقت موتور کولر های آبی واحدهای مجتمع بود غافلگیر و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد این فرد با زدن زنگ واحدهای مجتمع های  مسکونی و معرفی دروغین خود به عنوان سرویس کار کولر یکی از ساکنان، وارد ساختمان شده و سپس با حضور در پشت بام مجتمع اقدام به سرقت موتور کولر های آبی محل می کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف سارق به ۱۲ فقره سرقت  موتور کولر و تحویل وی به مرجع قضایی از ساکنان مجتمع های مسکونی خواست : هرگز به افرادی ناشناسی که با معرفی خود به عنوان تعمیر کار، مأمور قرائت کنتور و .. قصد ورود به مشاعات مجتمع های مسکونی را دارند اعتماد نکرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق تماس با شماره ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

ناکامی سوداگران مرگ در انتقال۱۱۳ کیلو مرفین

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۱۳ کیلو مرفین دربازرسی مأموران انتظامی از یک دستگاه کامیون خبرداد.

سرهنگ احمد نیکبختدر گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با همکاری  مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تهران از انتقال محموله مرفین به مرکز کشور مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با رصد هوشمندانه مأموران خودروی کامیون حامل مواد حین عبور در یکی از محورهای ورودی استان شناسایی و بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات ۱۱۳ کیلو مرفین که در قسمت بار کامیون جاساز شده  بود کشف و ۲ قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

 

کلاهبرداری ۲ میلیاردی با شگرد فروش تور زیارتی

گروه استان‌ها_اصفهان_رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شناسایى و دستگیری فردی که با درج آگهى دروغ فروش تورهای زیارتی در شبکه های اجتماعی مبلغ ۲ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبرداد.

سرهنگسید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پى مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس و ارائه شکایت مبنى بر کلاهبردارى از آن ها از طریق درج آگهی جعلی در شبکه های اجتماعی، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد شاکیان در شبکه اجتماعی ایتا و تلگرام باآگهی”فروش تور زیارتی” مواجه‌ و ضمن برقراری تماس با آگهی دهنده مبالغی بعنوان بیعانه پرداخت کرده ولی متهم نه تنها هیچ خدماتی به مالباخته ها ارائه نکرده بلکه پاسخگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی آن ها نیز نبوده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: باتوجه به حساسیت پرونده کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و هوشمندانه متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم این پرونده تاکنون مبلغ ۲ میلیارد ریال از ۱۵ شهروندکلاهبرداری کرده بیان داشت : متهم در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت و دریافت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از هموطنان می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ میان بگذارند.

بی توجهی به مقررات صدر نشین عوامل انسانی در تصادفات

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: از مجموع عوامل انسانی دخیل در تصادفات راه های برون شهری ، بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی با ۳۷ درصد بیشترین علت را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ ” علی مولوی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: برابر تجزیه و تحلیل های انجام شده تصادفات راه های برون شهری استان ، متاسفانه از اول سال تاکنون بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی با ۳۷ درصد، صدر نشین عوامل انسانی دخیل در این تصادفات بوده است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که یک راننده باید در رانندگی رعایت کند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است ولی متأسفانه علی رغم اینکه سال هاست در خصوص رانندگی سالم ، فرهنگ سازی های زیادی صورت گرفته است  ولی باز هم عده ای افراد از رعایت قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی سرباز می زنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: بعنوان مثال خیلی از مردم هنوز جلوی چشم پلیس کمربند ایمنی را می بندند و یا برخی از رانندگان هنوز با این همه تذکرات در خصوص عواقب ناگوار استفاده از تلفن همراه حین رانندگی باز هم هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند و یا سبقت های غیر مجازی که خیلی از رانندگان از عواقب تلخ آن اطلاع دارند و باز هم مرتکب آن می شوند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که همه هموطنان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند ، چرا که احترام به این قوانین باعث پیشگیری از وقوع تصادفات و کاهش میزان جان باختگان در حوادث رانندگی خواهد شد.

 

دستبند پلیس بر دستان سارق موتور سیکلت

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از دستگیری سارق سابقه دار و کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی ” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: درپی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان خمینی شهر، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرارگرفت.

وی افزود:  در این خصوص ماموران کلانتری۱۴ با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات هوشمندانه پلیسی یک سارق سابقه دار و یک نفر مالخر اموال مسروقه را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در ۲ عملیات ضربتی آن ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتور سیکلت مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارق گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 

پایان کار خرده فروشان مواد مخدر در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شناسایی و دستگیری ۴ خرده فروش مواد مخدر و کشف بیش از ۴ کیلو تریاک در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”حسین بساطی”در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی،مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از فعالیت مجرمانه افرادی در زمینه نگهداری و فروش مواد مخدر در سطح شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن شناسایی محل فعالیت و اختفاء متهمان طی هماهنگی با مرجع قضائی به محل های مورد نظر اعزام و در چند عملیات ضربتی موفق به دستگیری ۴ خرده فروش مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به کشف ۴ کیلو و ۹۵۸ گرم تریاک در بازرسی از مخفیگاه این خرده فروشان گفت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 دستگیری عامل درگیری و قدرت نمایی در”فلاورجان”

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از شناسایی و دستگیری فردی که با درگیری و قدرت نمایی باعث ایجاد رعب و وحشت و سلب اسایش شهروندان شده بود خبرداد.

سرهنگ”مرتضی هادیان”در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت:در پی اعلام وقوع یک فقره درگیری در مقابل یکی از درمانگاه های شهرستان فلاورجان که باعث ایجاد رعب و وحشت و سلب آسایش شهروندان شده بود، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص مأموران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام که در بررسی های انجام شده مشخص شد یکی از اراذل و اوباش با سلاح سرد اقدام به ضرب و جرح یکی از شهروندان نموده و پیش از رسیدن مأموران ازمحل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان تصریح کرد: در نهایت مآموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی محل اختفاء متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدخاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس بوده و  مأموران انتظامی به هیچ عنوان اجازه عرض اندام و قدرت نمایی به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت در جامعه را  نداده و د رچارچوب قانون با آن ها برخورد می کنند.

 

یخچال های قاچاق به بازار نرسید

گروه استان ها_اصفهان_جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۳ دستگاه یخچال خارجی قاچاق در ایست و بازرسی شهید امامی خبرداد.

سرهنگ” شکرالله پورخاقان” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت : ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید” امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان  مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی صورت گرفته از این خودرو، ۳دستگاه یخچال خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۶ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این رابطه راننده خودرو پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

 

توقیف محموله البسه و پارچه قاچاق در”نایین”

گروه استان ها_اصفهان_معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف محموله البسه و پارچه قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در “نایین”خبرداد.

سرهنگ”مهرداد فراشی”در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نایین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و برای بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق شدند تعداد ۲۰ طاقه پارچه و ۴۷۰ کیلو لباس خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کنند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به این که کارشناسان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند تصریح کرد:در این رابطه راننده خودرو پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

 

انهدام ۷ پاتوق توزیع و مصرف موادافیونی در”برخوار”

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان برخوار ازپاکسازی ۷ پاتوق توزیع و مصرف مواد مخدر و دستگیری و جمع آوری ۵۴ خرده فروش و معتاد در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ” نعمت خلیلی”در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در اجرای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی مبنی بر برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر و  جمع آوری معتادان از سطح محلات، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: د راین راستا مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر و کلانتری های شهرستان برخوار پس از تحقیقات نامحسوس و شناسایی پاتوق ها و اطمینان از فعالیت های مجرمانه در این محل ها با هماهنگی مرجع قضائی وارد عمل شده و موفق شدند طی ۷۲ ساعت گذشته ۷ پاتوق توزیع و مصرف مواد مخدر را پاکسازی و ۱۴ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تصریح کرد: در این طرح ضمن کشف ۱۰۴ گرم انواع موادمخدر، تعداد ۴۰ معتاد متجاهر و عادی نیزجمع آوری و برای سیر مراحل درمانی به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل