به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید عقلی در نشست «کارگروه اطلاعرسانی» که با هدف هماهنگی و همافزایی بیشتر برنامههای اطلاعرسانی این شرکت برای زمستان پیش رو برگزار شد، گفت: با توجه به این حجم گازرسانی به نیروگاههای کشور به همت صنعت گاز، باید تلاش کنیم تا با مدیریت مصرف، ضمن اطلاعرسانی دقیق به مردم، مسائل را برای آنها شفافسازی کنیم.
>>> بیشتر بخوانید؛
روزهای روشن
شرکت ملی گاز ایران و اقدامهای ماندگار
وی با بیان اینکه نقش اطلاعرسانی و روابط عمومی در نهادینهسازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن از گازطبیعی و روشنگری درباره تلاشهای شرکت ملی گاز ایران همسو با تأمین پایدار گاز بهویژه در فصلهای سرد سال انکارناپذیر است، افزود: ارتقای فرهنگ مصرف بهینه در جامعه، ضرورتی انکارناشدنی است و همکاری همه بخشهای مختلف جامعه اعم از دولتی، خصوصی، سازمانهای مردمنهاد (NGO) و مردم برای تحقق این امر را میطلبد؛ ضمن آنکه حوزه رسانه باید در حد توان خود این مسئله را بهخوبی تبیین و فرهنگ مصرف بهینه را نهادینه کند.
سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حفظ فشار گاز و پایداری شبکه را در سراسر کشور با وجود بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خط انتقال، امری بسیار دشوار و پیچیده دانست و تصریح کرد: با این حال ارائه اطلاعات درست و شفافسازی در این بخش، هنر رسانههاست تا با استفاده از ابزارهای نوین رسانهای، این نوع روشنگریها را در اولویت کار خود قرار دهند؛ طرحهای تحلیلی و نوآورانه در حوزه رسانه ارائه شود و دغدغههای گازرسانی در تأمین انرژی کشور را همپوشانی کنند.
عقلی در پایان با قدردانی از هماهنگیهای میان واحدهای مختلف این شرکت برای اطلاعرسانی دقیق، بهموقع و شفاف درباره گازرسانی به واحدهای مختلف صنعتی، بهویژه نیروگاهها، یادآور شد: قدرت رسانه را نباید دستکم گرفت زیرا میتواند واقعیتها را برعکس نشان دهد؛ اکنون بیش از ۸۰ درصد سوخت انرژی از گاز است؛ نیروگاهها، صنعت فولاد، پتروشیمی، سیمان و …..، در واقع، اکنون بیش از ۱۵۱ هزار صنعت در حال استفاده از این نعمت الهی هستند، بنابراین همه باید در بحث اطلاعرسانی و نهادینهساختن فرهنگ با ارزش مصرف بهینه تلاش کنند تا این صنعت با بهرهوری و ارزش افزوده بیشتر در خدمت مردم قرار گیرد.
آگاهی از هنر اطلاعرسانی و راههای متنوعسازی آن
عباس اعظمی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران هم در سخنانی گفت: برای تولید محتوا در زمینه مدیریت مصرف و مصرف بهینه، همکاری بیش از پیش دستاندرکاران در این باره برای زمستان پیش رو الزامی است؛ ضمن آنکه باید نسبت به هنر اطلاعرسانی و راههای متنوعسازی آن نیز در این زمینه، آگاهی کامل داشته باشیم.
وی اظهار کرد: امسال باید تلاش کنیم در این مسیر، هنرمندانهتر و با در نظر گرفتن مخاطبان و ذینفعان و تفاوتهای آنان، آگاهی مصرفکنندگان را از الگوی مصرف افزایش دهیم.
رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: تغییر سبک زندگی و رفتارها نیازمند آموزش و فرهنگسازی مستمر است که با کمک مسئولان دستگاهها و نهادهای متولی، کارشناسان و مردم فرهیخته کشورمان باید نهادینه شود که البته بخش قابل توجهی از این مهم، متأثر از رسانهها است که باید با استفاده از ظرفیتهای ارتباطی، اطلاعرسانی و تبلیغاتی، فرهنگ مصرف درست را در اذهان عمومی نهادینه کرد.
اعظمی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه تحلیلی پژوهشی درخصوص اخبار منتشره در شبکههای اجتماعی و تأثیرگذاری رسانههای مختلف در بین آحاد مردم، توضیح داد: بر این باورم که تاکنون حضور ما در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، تعامل با مردم و گوشسپاری اجتماعی، در حد انتظار نبوده و لازم است که فعالیت خود را در این بخش همانند سایر بخشهای رسانهای با هدف تنویر افکار عمومی افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در زمستان پیش رو، تولیدات رسانهای و محتوایی خود را همزمان در همه ابعاد رسانه شامل صدا و سیما، شبکههای اجتماعی، فضای مجازی و ….، با رویکردی مثبت و بهمنظور اقناع هرچه بیشتر افکار عمومی، ارتقاء دهیم.
منبع خبر : شانا