تحقق بهبود معیشت کارگران با کنترل تورم در کشور

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی، سید صولت مرتضوی امروز_ شنبه بیستم مرداد_ در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اگر متوسط نرخ تورم را هم برای ۳ سال ۴۰ درصد حساب کنیم به عدد ۱۲۰ درصد می‌رسیم. در سال‌های گذشته حقوق کارگران به‌اندازه تورم افزایش پیدا کرد، اما حتماً این مقدار کافی نیست. در دولت جدید هم مطرح کردم که باید تورم را مدیریت کند. اگر این اتفاق رخ ندهد، تمام تأثیرات افزایش حقوق، مقطعی خواهد بود.

وی افزود: در دولت سیزدهم علاوه بر اینکه متوسط سالانه در سه سالی که تصمیم گرفتیم تقریباً بالاتر از نرخ تورم بوده است، یک عقب ماندگی تاریخی وجود داشت که سال ۱۴۰۱ به لحاظ عقب افتادگی سالهای قبل تصمیم به افزایش ۵۷ درصدی گرفته شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در هفته کارگر محضر مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان فرمودند تقریباً نصف جامعه ایرانی جامعه کارگری است و اگر حال کارگر خوب باشد، حال نیمی از جامعه خوب است و بعد اشاره کردند راهش این است که کارگاه تعطیل نشود یعنی ایجاد کار و اشتغال شود.

مرتضوی تصریح کرد: در دولت شهید سیزدهم نزدیک به ۱۰ هزار بنگاه نیمه فعال و راکد به چرخه تولید برگشت لذا باید تلاش کنیم تا بتوانیم تورم را به درستی مدیریت و مهار کنیم.

وی بیان کرد: چالش‌های نرخ بیکاری ما در مقطع تحصیلات دانشگاهی و بخشی نیز مربوط به بانوان است. در دولت سیزدهم سامانه جامع اشتغال ایرانیان رونمایی و تلاش شد تا به این واسطه به فارغ‌التحصیلان توجه ویژه‌ای داشته باشیم. همواره بیشترین نرخ بیکاری در حوزه تحصیل‌کرده‌ها است. کسانی که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای هستند به‌ندرت پیش می‌آید که بیکار باشند به همین دلیل آموزش فنی و حرفه‌ای را توسعه دادیم تا افراد پس از کسب مهارت وارد بازار کار شوند.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل