تخصیص ارز برای واردات خودرو گامی مثبت برای شکست انحصار است

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی، علیرضا سلیمی در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر تخصیص یک میلیارد دلار به واردات خودرو اظهار کرد: این کار یک گام رو به جلو بوده و امیدواریم واردات خودرو قطره چکانی نباشد تا با ایجاد رقابت با خودروسازان داخلی تأثیر مثبت در بازار ایجاد کند.

وی افزود: واردات خودرو یکی از قوانین مجلس بوده که حدود دو سال گذشته به تصویب رسید و تأخیر در اجرای آن آسیب‌های فراوانی برای کشور به همراه داشت. ما به حمایت از تولید داخلی اعتقاد داریم اما هرگاه که شرکت‌های تولید کننده با محصولات خارجی احساس رقابت کنند برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تلاش خواهند کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس عنوان کرد: تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات را یک گام رو به جلو می‌دانیم و باید به نحوی اقدام شود که فضا را سامان داده و در زندگی مردم اثر مثبت داشته باشد.

سلیمی در مجلس با انتقاد از شیوه عرضه خودرو در کشور عنوان کرد: شرکت‌های خودرو سازی از مردم پول دریافت کرده و بعد از ماه‌ها معطلی و بودن ارائه اطلاع دقیق از وضعیت خودرو، محصول نهایی را به مردم تحویل می‌دهند، هم‌اکنون خرید خودرو با قیمت کارخانه به نوعی لاتاری تبدیل شده و حتماً باید با شیوه‌های مختلف این وضعیت را ساماندهی کنیم.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل