تخصیص بودجه محرومیت‌زدایی به محلات کمتر برخوردار منطقه ۱۱ شیراز

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، علی فراشائیان امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مردادماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در محلات گوناگون منطقه یازده به ویژه در بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی دو محله قناعت پیشه و شاهیجان و ساماندهی پیاده‌روهای محله قدیم پودونک از طرح‌های محرومیت‌زدایی در دست انجام این منطقه است.

وی افزود: با توجه به اینکه بافت قدیم محله پودونک به صورت ریزدانه بوده و بیشتر گذرگاه‌های آن دارای پهنای کمتر از شش متر است، خدمات‌رسانی شهرداری و دیگر دستگاه‌های امدادی همچون اورژانس و آتش‌نشانی را با دشواری روبه‌رو کرده است که شهرداری منطقه یازده در پی اجرای طرح‌هایی برای گره گشایی از این مشکلات است.

شهردار منطقه یازده شیراز تصریح کرد: از جمله اقدامات زیربنایی و اساسی که در قالب طرح محرومیت‌زدایی در بخش‌های یاد شده انجام می‌شود فعالیت‌هایی همچون زیرسازی، روکش آسفالت، جدول‌گذاری، کانیو گذاری، اصلاح شیب، سرپوشیده کردن جداول برای بهداشت و افزایش ایمنی در رفت و آمد شهروندان، نقاشی دیواره‌ها، لایروبی چاه‌های قدیمی، ساخت چاه‌های جذبی برای دفع آب‌های سطحی و لایروبی جداول است.

فراشائیان با اشاره به اینکه رسیدگی به بافت‌های فرسوده یکی از معضلات و مسائل پیش روی کلان شهرها به ویژه شیراز است و بسته به شرایط، برنامه‌های گوناگونی برای ساماندهی این بافت‌ها تعریف می‌شود، اضافه کرد: برای زدودن گرد و غبار محرومیت از چهره محلات در منطقه یازده ۴۸ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.

شهردار منطقه یازده گفت: تکمیل زیرساخت‌های مهم و توجه به محیط زندگی مردم به ویژه در محلات کم‌برخوردار به جهت جلب رضایت شهروندان از اولویت‌های شهرداری منطقه یازده است.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل