تولید بیش از ۲.۴ میلیون تن علوفه در سال جاری

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی و به نقل از سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت در پنجمین جلسه شورای راهبردی حفاظت ضمن ارائه رهنمودهای حفاظتی در منابع طبیعی اظهار کرد: بارندگی‌های مناسب در اوایل بهارسال جاری سبب شد تا سال جاری شاهد افزایش پوشش گیاهی مناسب و افزایش تولید علوفه در سطح وسیعی از مراتع کشور باشیم.

وی عنوان کرد: در شرایط نرمال میزان تولید علوفه ۱۰.۷ میلیون تن بوده و سال جاری این رقم به ۱۱.۳۶۶ میلیون تن رسیده است که نسبت به تولید علوفه کشور در شرایط نرمال بارندگی، ۶۱۶ هزار تن افزایش داشته است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده در تعدادی از استان‌ها علوفه تولیدی همچنان کمتر از میزان تولید در شرایط نرمال است، اما در مجموع در سال ۱۴۰۲ تولید علوفه در مراتع کشور ۸.۸ میلیون تن بوده و سال جاری در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار تنی علوفه در مراتع کشور هستیم.

نوبخت گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در یک طرح تحول‌زا و با استفاده از ظرفیت مرتع‌داران و بهره‌برداران موجود در سامانه‌های عرفی مراتع و با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی و بازنگری ظرفیت واحد دامی مجاز مراتع، ضمن صیانت از پایداری سرزمین و حفظ منابع پایه (آب و خاک) در جهت تولید گوشت ارگانیک تأثیرگذار خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل