دلالان در بورس کالا خنثی می شوند؟

علی جدی در گفت و گو با «سرمایه ایرانی» با اشاره به اینکه بورس کالا محلی برای شفافیت عرضه و تقاضای کالااست، گفت: با عرضه محصولات در بورس کالا، به‌نوعی رقابت شکل می‌گیرد و قیمت‌ها متعادل شده و انحصار از بین می‌رود. به طور یقین عرضه خودرو در بورس کالا می تواند به خریدار کمک کند خودرو را با قیمت مناسب خریداری کند.

نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود :باید توجه داشت نباید کالا در بورس به صورت قطره چکانی عرضه شود چرا که با عرضه مستمر خودرو و هر کالای دیگر در ساز و کار شفاف و رقابتی بورس کالا، انتظار می‌رود تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید باشد و به طور یقین وقتی رانت در میان نباشد، تقاضای کاذب فروکش می‌کند و بدون شک ظرف مدت زمان کوتاهی قیمت‌ها نیز متعادل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کالایی از جمله خودرو به طور کامل در بورس عرضه نشود در کنار آن بازار سیاه ایجاد خواهد شد، اظهارداشت: در شرایط حاضر برای اینکه بتوانیم دست واسطه‌ها را کوتاه‌تر کنیم و خودرو و هر کالایی راحت به دست مصرف‌کننده رسیده و تولیدکننده نیز به سود خود برسد، بورس کالا محل مناسبی برای عرضه خودرو است، چون ماهیت بورس شفافیت و رقابت است.

نماینده مردم شیروان در مجلس با بیان اینکه میزان عرضه و تقاضای خودرو در کشور متعادل نیست و همین امر قیمت گذاری محصولات را دچار اشکال می کند، گفت: شکل گیری رقابت صحیح در صنعت خودرو نیازمند توجه به ایجاد تنوع و میزان عرضه ها در بورس کالا است.همچنین در بستر شفاف بورس شاهد بازاری به دوری از التهاب و تنش با قیمت ها منطقی و متعادل خواهیم بود.

منبع خبر : سرمایه ایرانی

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل