روزهای آینده شاهد حجم گسترده‌ای از زوار برای خروج از پایانه مرزی خسروی هستیم

فریبرز کرمی در گفتگویی، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، دو هزار و ۵۷۴ زائر از پایانه مرزی خسروی عبور کردند که از این تعداد دو هزار و ۲۲۱ مسافر ایرانی و ۳۵۳ مسافر خارجی بودند.

وی افزود: ۳۹۵ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته از طریق پایانه مرزی خسروی وارد کشور شده‌اند که از این تعداد، ۲۳۸ نفر ایرانی و ۱۵۷ نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تردد زوار از مرز خسروی از ابتدای ماه صفر (بیست‌وهفتم مردادماه) آغاز شده است و از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از شش هزار و ۴۰۰ نفر از پایانه مرزی خسروی خارج و حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز از طریق این پایانه مرزی وارد کشور شده‌اند.

کرمی اضافه کرد: ۲۱ هزار و ۶۵۵ مسافر طی چهار ماه نخست سال جاری از طریق پایانه مرزی خسروی خارج و ۱۶ هزار و ۶۶۹ نفر نیز از طریق همین پایانه مرزی وارد کشور شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده شاهد حجم گسترده‌ای از زوار اربعین برای خروج از طریق پایانه مرزی خسروی باشیم، در همین راستا تمام تدابیر لازم از جمله تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز اتخاذ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: گیت‌های جدید در پایانه مرزی خسروی و منذریه عراق نصب شده و بیش از ۱۲ هزار مترمربع سایبان جدید به همراه مه‌پاش در محل پایانه مرزی خسروی برای رفاه حال زوار نصب شده است.

به گزارش سرمایه ایرانی، پایانه مرزی خسروی در ۱۸ کیلومتری شهر تاریخی قصرشیرین به عنوان دروازه اصلی عتبات عالیات قرار دارد و از دیرباز مورد توجه مؤمنان و زوار ایرانی بوده است. تمام مسیر منتهی به مرز خسروی بزرگراه و اتوبان بوده و تردد در این مسیر ایمن است.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل