ساخت مسکن با استفاده از تکنولوژی نوین سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی، سید جمال موسوی در رابطه با ساخت خانه‌های کوچک متراژ و اقتصادی اظهار کرد: در حال حاضر در کشور به دلیل کاهش تولید مسکن طی سال‌های گذشته با کمبودهای بسیار زیادی مواجه هستیم و همین موضوع موجب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن و به تبع آن رشد بی ضابطه قیمت مسکن شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت بازار و کاهش تلاطم‌ها باید به روند ساخت خانه سرعت بیشتری دهیم افزود: قانون جهش تولید مسکن و قوانینی نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها زنجیره تولید مسکن را تکمیل کرده و در صورت اجرای دقیق تا حد قابل قبولی روند رو به رشد قیمت‌ها را کنترل خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برای رفع کمبودها، برخی از مسئولان و کارشناسان معتقد به ساخت خانه‌های کوچک متراژ هستند تا روند ساخت سرعت بیشتری گرفته و هم چنین با مدیریت هزینه‌های ساخت، بهای تمام شده کاهش پیدا کند و شرایط خانه دار شدن مردم تسهیل شود. اما در عمل اینگونه نبوده و این سیاست به دلیل سرازیر شدن سرمایه‌های مردم، به محلی مناسب سوداگری تبدیل شده و نیاز مصرفی مردم را پاسخ نمی‌دهد. ضمن اینکه ساخت خانه‌ای ۲۵ متری برای زندگی خانواده‌ها مناسب نبوده و با فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز هم خوانی ندارد.

موسوی با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور تاکید کرد: یکی از راه‌های افزایش سرعت ساخت و ساز استفاده از تکنولوژهای نوین ساخت و صنعتی سازی است که متأسفانه در جریان اجرای طرح نهضت ملی کمتر به این موضوع پرداخت شده است.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل