طرح دو مرحله‌ای پیشگیری از ناشنوایی در کهگیلویه اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری، علی‌اصغر شکرایی، امروز _شنبه، هشتم مهرماه_ در دیدار با جامعه ناشنوایان شهرستان کهگیلویه به مناسبت روز ناشنوایان، اظهار کرد: ناشنوایان شهرستان، توانایی‌های خاصی در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش دارند و برخی از آن‌ها به مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف شده‌اند.

وی با بیان این‌که یک نفر از جامعه ناشنوایان شهرستان کهگیلویه از قهرمانان شطرنج کشوری است، افزود: آموزش شطرنج در شهرستان کهگیلویه و در رده‌های سنی مختلف توسط این قهرمان در حال برگزاری است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه، به شکوفایی استعداد ناشنوایان در رشته‌های مختلف، گریزی زد و گفت: جامعه ناشنوایان شهرستان کهگیلویه، تنها گروهی هستند که در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی پیش‌رو هستند و کارهای خوبی در سطح شهرستان انجام می‌دهند.

وی در ادامه از اجرای طرح پیشگیری از ناشنوایی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: مرحله اول این طرح به صورت رایگان و دولتی از محل زایشگاه اجرا می‌شود و مرحله دوم با دستگاه غربالگری کودکان توسط بهزیستی این کار انجام می‌شود.

شکرایی گفت: تمام تلاش خود را جهت مبارزه با ناشنوایی به کاربسته‌ایم و تحول بزرگی در شنوایی‌سنجی و پیشگیری از ناشنوایی در حال شکل‌گیری است.

وی به موضوع اشتغال مددجویان بهزیستی پرداخت و گفت: اگر مددجویی از بهزیستی در جایی اشتغال پیدا کند، اداره بهزیستی علاوه بر این‌که بیمه او را پرداخت می‌کند، از قطع کردن حقوق مددجو نیز صرف‌نظر می‌کند.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل