ماین نیوز – اجرای تکنولوژی انفجار پلاسمایی در معادن استان همدان برای نخستین بار در کشور

محتشمی‌پور خبر داد:

اجرای تکنولوژی انفجار پلاسمایی در معادن استان همدان برای نخستین بار در کشور

گروه معادن
– معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت از اجرای تکنولوژی انفجار پلاسمایی در معادن استان همدان برای نخستین بار در کشور، خبر داد.

اجرای تکنولوژی انفجار پلاسمایی در معادن استان همدان برای نخستین بار در کشور

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در بازدید از طرح‌های دانش‌بنیان معدن آهنگران شهرستان ملایر استان همدان به استفاده از دانش روز در معادن تاکید کرد و گفت: معادن بیش از هر چیز نیازمند فن‌آوری‌های نوین هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید به سمت معادن تشویق شوند، افزود: یک اصلاح کوچک در فرآیند اکتشاف، استخراج و فرآوری و یا حذف یک جنبه زیست محیطی می‌تواند در عملکرد معادن بسیار اثرگذار باشد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اضافه کرد: دستگاه انفجار پلاسمایی به همت یک شرکت دانش‌بنیان در معدن آهنگران شهرستان ملایر ساخته و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این تکنولوژی بدون استفاده از مواد منفجره و ناریه با ایجاد کانال پلاسمایی و فشار موضعی با پیشروی ۲۰ تا ۳۰متر در روز موجب تخریب می‌شود، خاطرنشان کرد: فن‌آوری‌های نوین می‌تواند منجر به ایجاد ارزش افزوده دو سویه شود.

پیشتازی همدان در دانش‌بنیان الگوی کشوری است

محتشمی‌پور با اشاره به پیشتازی اداره کل صمت استان همدان در عرصه دانش بنیان اظهارکرد: باید به سمت توسعه فن‌آوری برویم و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز موضوعاتی را دنبال کنند که علاوه بر فناوربودن نیاز معادن را برطرف کنند.

وی از شرکت دانش‌بنیان معدن آهنگران ملایر به‌عنوان یک افتخار و الگوی خوب برای کشور یاد کرد و افزود: این دستاورد با حمایت و پشتیبانی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان حاصل شده است.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت همچنین گفت: بی‌تردید تکنولوژی به‌کار گرفته شده در این معدن می‌تواند زنجیره‌ای از موفقیت را در حوزه فن‌آوری برای کشور به ارمغان بیاورد.

تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۶

کد مطلب: ۶۷۷۲۵

 

مرجع : پایگاه خبری معدن نیوز

 

منبع خبر : ماین نیوز

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل