ماین نیوز – نقشه پهنه‌های معدنی کشور برای مزایده آماده شد

مدیرکل اکتشافات وزارت صمت:

نقشه پهنه‌های معدنی کشور برای مزایده آماده شد

گروه معادن
– مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نقشه پهنه های معدنی کشور تهیه شده است شرایط واگذاری و مزایده آنها به سرمایه‌گذاران فراهم می شود.

نقشه پهنه‌های معدنی کشور برای مزایده آماده شد

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، ابراهیم علی مولا بیگی روز پنجشنبه در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: ۱۳ هزار پروانه بهره برداری از معادن در کشور صادر شده است که حدود هفت هزار فعال هستند.

به گفته وی، باید فرصت های اکتشافی معادن افزایش پیدا کند و سازمان‌هایی نطیر محیط زیست، منابع طبیعی و انرژی اتمی نیز همکاری کنند تا ذخایر معدنی افزایش پیدا کند.

این مسئول تصریح کرد: عمق حفاری کشور ۱۰ متر است اما در کشورهای پیشرفته معدنی حدود ۳۰۰ متر و پتانسیل معادن در کشور ما ۳۰ درصد از مساحت خاک ایران است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: تفویض اختیارات شورای معادن در برنامه ششم شکل گرفت و مصوبات خوبی داشت تا شورای معادن استانی مشکلات زیادی از این حوزه را برطرف کند.

مهدی حسینی نژاد افزود: با توجه به اینکه استان کرمان معدنی است، تقاضا داریم شورای معادن استانی در برنامه هفتم توسعه نیز وجود داشته باشد.

وی همچنین بر توجه بیشتر بر فعالیت واحدهای کوچک صنعتی و معدنی استان تاکید و بیان کرد: از محل گردش حساب معادن بزرگ به شرکت های کوچک تسهیلات پرداخت کنیم.

رییس سازمان صمت استان کرمان اطهار داشت: نیازهای واحدهای بزرگ استان نیز باید از واحدهای کوچک تامین شود تا تولید و اشتغال افزایش پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پهنه های معدنی زیادی بدون اقدام در کشور داریم که لازم است هرچه زودتر عملیات اکتشاف آنها تسهیل و موانع رفع شود.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: وزارت صمت لازم است پهنه های معدنی غیرفعال را شناسایی کند تا برای مزایده و بهره برداری اعلام شوند.

تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۰

کد مطلب: ۶۵۴۰۵

 

مرجع : خبرگزاری ایرنا

 

منبع خبر : ماین نیوز

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل