ماین نیوز – ۱۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان، وصولی حقوق دولتی معادن کرمان در سال جاری

رئیس سازمان صمت استان کرمان اعلام کرد

۱۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان، وصولی حقوق دولتی معادن کرمان در سال جاری

گروه معادن
– رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی معادن استان کرمان بوده و ۲۰۸ میلیارد تومان به استان برگشت داشته است.

۱۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان، وصولی حقوق دولتی معادن کرمان در سال جاری

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، مهدی حسینی نژاد امروز ۲۴ آذرماه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: به لحاظ قانونی مصوبات شورای معادن لازم الاجرا است و قانون می گوید در مواردی که به دلیل بهره برداری معادن خسارت هایی به اهالی ساکن منطقه و بخش کشاورزی وارد شود، علاوه بر عوارض آلایندگی، با تصویب شورای معادن تا یک درصد از فروش پس از واریز به خزانه، برای جبران خسارت های مذکور و در صورت وارد شدن آسیب های عمومی به فعالیت های بهداشتی، عمرانی و … در منطقه اختصاص می یابد.

وی افزود: براساس مصوبه امسال شورای معان استان، تاکنون ۱۲ واحد براساس شکایت دستگاه ها(راه، محیط زیست، منابع طبیعی و …) مبلغ ۲۲۷ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش را واریز کرده اند.

حسینی نژاد در ادامه تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی معادن استان کرمان بوده و ۲۰۸ میلیارد تومان به استان برگشت داشته است.

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۷

کد مطلب: ۶۳۶۷۳

 

مرجع : خبرگزاری ایسنا

 

منبع خبر : ماین نیوز

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل