مستأجر شکایت کند پلمب می‌شوید

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی، طبق پالایش‌های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته ۱۷۴ هزار واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال بودند که از این تعداد حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد مجوز ندارند؛ بنگاه‌هایی که بدون هیچ‌گونه مسئولیتی بزرگ‌ترین سرمایه خانوارها را به خطر می‌اندازند.

اتحادیه مشاوران املاک تهران از طریق ۲۰۰ بازرس در سطح شهر تلاش می‌کند به تخلفات رسیدگی کند. در این خصوص شوراهای حل اختلاف نیز در واحدهای صنفی مستقر هستند. با این حال به نظر می‌رسد سازمان تعزیرات و دستگاه‌های دولتی باید نقش فعالانه‌تری در مواجهه با تخلفات افراد سودجو ایفا کنند.

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این راستا اظهار کرد: افزایش سقف مجاز اجاره بها برای سال جاری ۲۵ درصد است و ارقامی که در ماه جاری موجران و مشاوران املاک در قراردادها لحاظ می‌کنند (افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ درصد) تخلف بوده و با شکایت مستأجر بنگاه پلمب می‌شود.

وی افزود: مشاوران املاک می‌بایست قراردادهای دو سال قبل هر ملکی را بازبینی کنند. در صورت تخلف موجر می‌تواند به سازمان امور مالیاتی اعلام کند.

به گزارش سرمایه ایرانی، همچنین سامانه خودنویس khodnevis.mrud.ir، از سوی دولت با هدف نظارت بر بازار مسکن راه اندازی شده تا بنگاه داران و متقاضیان ثبت قرارداد املاک، استعلام اجاره نامه و اخذ کد رهگیری به صورت رایگان، به سایت سامانه مراجعه و پس از ثبت نام در سایت خودنویس املاک، از امکانات آن، بهره مند شوند.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل