معافیت مالیاتی، فرشته نجات صنعت خودرو

علی حسنی، مدیر معاملات کارگزاری بانک رفاه در گفت‌وگو با «سرمایه ایرانی» درباره شائبه احتمال دستکاری دولت در عرضه ۵ درصد زیر قیمت بازار گفت: اگر منظور از دستکاری مربوط به خودروسازان شبه دولتیست، نمی‌توان گفت شائبه دستکاری دولت در کار است.

وی افزود: با توجه به این که ایران خودرو و سایپا شرکت‌های انحصاری هستند که بازار خودرویی ایران را در دست گرفته‌اند، می‌توانند در افزایش نرخ قیمت خودرو دخیل باشند و با افزایش قیمت بازار به نفع خود عمل کنند چون ۵ درصد زیر قیمت بازار قابلیت عرضه خودرو دارند.

حسنی در رابطه با دستوری بودن بازار خودرو افزود: روند قیمت سهام بازار خودرویی زیر نظر و تحت کنترل است و از اعداد ثابتی پایین‌تر نمی‌آید، زیرا خودرویی‌ها لیدر بازار هستند و کلیت بازار را تحت الشعاع قرار می‌دهند. همچنین باید توجه داشت که صنعت خودرو در بازار سهام به کف قیمتی خود رسیده است.

مدیر معاملات کارگزاری بانک رفاه تصریح کرد: پایین بودن ارزش معاملات بازار خودرو در روزهای اخیر حاکی از اتمام تاثیرگذاری اخبار این صنعت بر بازار بود. در حال حاضر خبری که می‌تواند جذابیت بالایی در روند این صنعت ایجاد کند، معافیت مالیاتی و کاهش زمان تجدید ارزیابی‌ها از ۵ به ۳ سال است که می‌تواند تاثیر بالایی بر این صنعت بگذارد و در کوتاه‌مدت بازار روند صعودی ایجاد کند.

منبع خبر : سرمایه ایرانی

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل