کمک مالی شورا و شهرداری اردبیل به موکب‌های مستقر در عراق

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، ابراهیم صفری امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، روز کارمند و فرارسیدن هفته دولت را به همه دولتمردان و کارمندان پرتلاش و صدیق انقلاب اسلامی تبریک گفت و اظهار کرد: مخالف واگذاری اتوبوس‌ها و وَن‌های شهرداری به بخش خصوصی همان مؤسسات و شرکت‌های تعاونی نیستیم، اما اشتغال جوانان بیکار اردبیل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لایحه صدور مجوز تصویب شیوه‌نامه بهره‌برداری از خطوط اتوبوسرانی و سرویس مدارس به بخش خصوصی افزود: بهره‌برداری از این اتوبوس‌ها توسط شهرداری می‌تواند فرصتی برای اشتغال‌زایی برای جوانان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: شایسته است به‌جای واگذاری به شرکت‌ها و تعاونی‌ها این اتوبوس‌ها و ون‌ها در اختیار جوان‌های بیکار قرار گیرد، به‌طوری که یک دستگاه اتوبوس در اختیار دو جوان بیکار قرار گیرد.

وی ادامه داد: حتی با استفاده از آزمون و یا امتیازبندی می‌توان راننده‌هایی که تحصیلات دانشگاهی و مدرک تحصیلی بالاتری دارند و دارای گواهینامه پایه یک هستند را جذب کرد که باعث کاهش بیکاری، همچنین درآمدزایی برای شهرداری خواهد بود.

صفری اضافه کرد: این لایحه مهم برای بررسی بیشتر به کمیسیون برگشت داده شد که انتظار می‌رود اشتغال جوانان بیکار شهر مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل از مساعدت مالی شورای شهر و شهرداری به موکب‌های اردبیل مستقر در کشور عراق خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از طرف شورا و شهرداری به این موکب‌ها مساعدت مالی شده است.

وی در خصوص توزیع این کمک‌های مالی گفت: این کمک‌های نقدی باید بر حسب درجه پذیرایی موکب‌ها برای زائران حسینی باشد، به‌طوری که میزان کمک‌های نقدی موکبی که وعده‌های غذایی زائران را ارائه می‌دهد، متفاوت‌تر از موکبی باشد که خدمات اندکی را در این زمینه ارائه می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه در راستای برگزاری همایش پیاده‌روی روز اربعین تمام دستگاه‌های دولتی و فرهنگی وظیفه دارند، افزود: شورا و شهرداری نیز برحسب وظیفه خود و در راستای توسعه فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت کمک‌های خود را به این موکب‌ها ارائه خواهد کرد.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل