گزارش مجمع شرکت قائد بصیر

مجمع عمومی فوق العاده شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با توجه به اینکه مزایده برگزار شده برای واگذاری ۲۰ درصد سهام توسط سهامدار عمده نتیجه ای نداشت به تنفس خورد اما این مزایده در روز گذشته انجام شد و ۲۲.۵ درصد مالکیت این شرکت از گروه توسعه انرژی تدبیر به پالایش پارسیان سپهر منتقل شد.

در این مجمع سوالاتی توسط سهامداران مطرح شد که عمدتا در مورد نگرانی ها از رشد اخیر قیمت بوتادین، ماده اولیه مورد استفاده این شرکت بود. وزن مصرفی مقداری این ماده در تولید محصولات شرکت، حدودا ۱۸ درصد و وزن مبلغی آن حدودا ۱۰ درصد است. مطابق با بیاناتی که مدیرعامل شرکت ارائه داشتند، برخی از این افزایش نرخ بوتادین مربوط به افزایش نرخ های جهانی بود و بخشی نیز مربوط به تغییرات نرخ داخلی است. این تغییرات نرخ های داخلی بخشی مربوط به تغییر نرخ ارز محصولات بین مجتمعی پتروشیمی بود که از ۲۸۵۰۰ تومان به دلار معاملاتی سامانه متشکل ارزی تغییر کرد و بخشی مربوط به مازاد تقاضا و محدودیت عرضه. نرخ های پایه بورس کالا نیز میانگین نرخ های مجله آیسیس برای گرید طبیعی فوب ترکیه و روسیه منهای هزینه های حمل هستند که در بورس کالا مبنای قیمت گذاری و رقابت قرار میگیرند. از نکات مهم عنوان شده نیز عدم تغییر نرخ های فروش شرکت است که با توجه به نزولی بودن نرخ های جهانی، افزایش بهای تمام شده داخلی و پایین بودن تعرفه های واردات محصولات شرکت، یک دستاورد برای شرکت قلمداد شد.

از دیگر نکات مطرح شده در این مجمع این است که شرکت به منظور افزایش سهمیه مواد اولیه خود، اقدام به تغییر پروانه بهره برداری خود از ۳۶ هزارتن به ۴۲ هزارتن کرد. همچنین عنوان شد که افزایش سرمایه حال حاضر شرکت تاثیر مستقیم در کاهش هزینه های مالیاتی شرکت خواهد داشت که بنا بر بررسی های ما حدودا ۱۰ الی ۱۵ تومان به سود سال جاری شرکت خواهد افزود.

منبع خبر :دیلی تحلیل

سلب مسئولیت: محتوای تحلیلی فوق منعکس کننده نظر کارشناسان بوده و هیچ توصیه ای برای خرید و فروش در بازار های مالی و سهام نمی باشد .بنابراین مسئولیت تصمیم گیری برای خرید و فروش براساس اطلاعات ، اخبار و تحلیل ها به عهده فرد معامله گر، می باشد.

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل