۵۰۰ هزار نفر با پرواز راهی عتبات عالیات می‌شوند

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی، محمد محمدی بخش امروز _شنبه بیست‌وهفتم مرداد_ در آئین آغاز عملیات اربعین حسینی و سالگرد تدفین شهید گمنام در ترمینال “سلام” فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ هزار نفر با پروازهای رفت و برگشت به عتبات اعزام شده بودند که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰ هزار نفر و در سال گذشته به ۴۵۰ هزار نفر رسید.
وی پیش‌بینی کرد امسال تعداد زائرانی که با پرواز راهی عتبات می‌شوند از مرز نیم میلیون نفر خواهد گذشت و افزود: ۷۰ درصد زائران از ترمینال سلام فرودگاه امام مشرف می‌شوند و ۲۸ فرودگاه کشور قدمگاه زائران سیدالشهدا است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تلاش برای ارائه خدمات مناسب به زوار سیدالشهدا خبر داد و تاکید کرد: امروز فرودگاه‌ها به موکب و حسینیه تبدیل شده است همچنین امسال موفق شدیم با ایمنی و امنیت کامل عملیات حج را به پایان برسانیم و عملیات پروازهای اربعین نیز بزرگترین عملیات جابه‌جایی مسافر ما در طول سال است.
محمدی بخش خاطرنشان کرد: در تلاشیم پروازهای فوق‌العاده بیشتری را به عتبات برقرار کنیم و تیم‌های ما به صورت شبانه روزی در فرودگاه امام و فرودگاه نجف برای رسیدگی به شکایت زائران حضور دارند.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
خروج از نسخه موبایل