اقتصاد ایران

نگرانی شدید بریتانیایی‌ها درباره افزایش هزینه‌های زندگی

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه ویرتشافتز ووخه، نتایج یک بررسی نشان می دهد که خلق و خوی مصرف کنندگان بریتانیایی در ماه اکتبر نسبت به ابتدای همه گیری کرونا در حدود سه سال و نیم پیش به شدت کاهش یافته است.

محققان بازار GfK در نظرسنجی روز جمعه خود اعلام کردند که این رقم با ۹ واحد کاهش به منفی ۳۰ واحد رسید. جو استاتون، کارشناس GfK، گفت: این کاهش شدید مصرف نشان می‌دهد که بحران هزینه‌های زندگی و این واقعیت که بسیاری از مصرف‌کنندگان صرفاً پول کافی برای گذران زندگی ندارند، همچنان فشار شدیدی بر آنها وارد می‌کند.

بر اساس این بررسی قیمت مصرف کننده بریتانیا در ماه سپتامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۷ درصد افزایش یافت. بنابراین، نرخ تورم بسیار کمتر از بالاترین نرخ ۴۱ سال اخیر یعنی ۱۱.۱ درصد در اکتبر ۲۰۲۲ است. اکثر اقتصاددانان انتظار دارند تورم در این ماه به شدت کاهش یابد. با این وجود، هزینه زندگی احتمالاً همچنان حدود ۱۷ درصد بیشتر از دو سال پیش است.

استاتون در این باره گفت: بادهای مخالف شدید ناشی از افزایش هزینه های گرمایش، سوخت، افزایش نرخ وام مسکن و اجاره، تضعیف بازار کار و اکنون عدم اطمینان ناشی از درگیری ها در خاورمیانه، همگی به این ناآرامی فزاینده کمک می کنند؛ در نتیجه تمایل خانوارها به خرید عمده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بر اساس این تحقیق خرده فروشی بریتانیا در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت. به گفته اداره آمار ONS، این رقم پس از افزایش ۰.۴ درصدی در ماه اوت، ۰.۹ درصد کاهش یافت.

اقتصاددانانی که توسط خبرگزاری رویترز مورد بررسی قرار گرفتند، تنها انتظار کاهش ۰.۲ درصدی را داشتند. گرانت فیتزنر، اقتصاددان ارشد ONS، گفت: این ماه بدی برای فروشگاه‌های لباس بود زیرا شرایط گرم پاییزی باعث کاهش فروش منسوجات در هوای سردتر شد. با این حال، گرمای نامناسب در ماه سپتامبر به افزایش فروش مواد غذایی کمک کرد.

شکست سخت حزب محافظه‌کار انگلیس در دو انتخابات میان دوره ای پارلمانهشدار انگلیس به اتباعش درباره سفر به افغانستان

منبع خبر : ایران اکونا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!