بورس کالا

آرامش در بازار “طلا”/ کاهش قیمت ادامه دارد

محمد کشتی آرای در گفت و گو با «سرمایه ایرانی» در رابطه با روند کاهشی طلا، گفت: قیمت انس طلا جهانی در ماه های اخیر به دلیل تاثیر اتفاقات سیاسی به بالاترین رقم خود رسیده بود.به طوری که هفته گذشته قیمت هر انس طلا به ۲۰۷۲ دلار رسید با توجه به فرسایشی شدن شرایط خاورمیانه و آرام شدن وضعیت و شرایط اقتصادی و سیاسی جهانی، قیمت انس جهانی سیر نزولی را در پیش گرفته است.

کارشناس رسمی بازار طلا و سکه ادامه داد: قیمت هر انس طلا در مقایسه با ابتدای هفته گذشته با کاهش همراه بوده و با قیمت ۲۰۰۴ دلار مواجه شده است. با توجه به اینکه قیمت ارز که خود یکی از عوامل تاثیر گذار بر انس جهانی است در حال حاضرثابت مانده. بنابراین کاهش ۶۸ دلاری قیمت انس طلا در طول هفته اخیر باعث شده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز سیر نزولی به خود گیرد.

وی افزود: به نظر می رسد شرایط فعلی تا پایان هفته به روند خود ادامه داده و تغییر قیمتی قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت و همین قیمت ها با نوسان جزئی ۰.۵ درصدی همراه خواهد بود.

کشتی آرای با تاکید براینکه قیمت‌ها تابع یک سری مسائل سیاسی و جهانی است که قابل پیش‌بینی نیست و اظهار نظر در این موارد بر پایه منطق نخواهد بود ،گفت: آخرهفته با اعلام شاخص های اقتصاد جهانی که امکان تاثیر بر قیمت ها را به همراه دارد به نظر می رسد شاهد تغییر نرخ در بازار جهانی طلا بود .

کارشناس رسمی بازار طلا و سکه اظهارداشت: به دلیل اتفاقات و شرایط متغیری که در منطقه وجود دارد، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از قیمت ارز انجام داد اما به نظر می رسد طی هفته های پیش رو قیمت ارز در داخل کشور ثابت مانده و تغییر نکند.

منبع خبر : سرمایه ایرانی

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!