دسته بندی نشده

اتمام حجت سازمان بازرسی برای انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌ها به کردستان

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، به نقل از  خبرگزاری تسنیم از سنندج، عیسی هواسی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان، با واحدهایی که در انتقال حساب‌های بانکی خود به استان تعلل و بهانه می‌گیرند، اتمام حجت کرد و اظهار داشت: قرار نیست که در جلسات مختلف قانون را بازنگری و مدام سر انتقال این حساب‌ها بحث کنیم. در حوزه معادن تکلیف قانونی بوده و باید حساب‌هایشان را منتقل کنند. در حوزه شرکت‌ها نیز باید تدابیر مدیریتی اعمال و حساب‌های بانکی به استان بازگردد.

بازرس کل استان کردستان با تأکید بر اینکه باید شرکت‌های معدنی مستقر در استان حساب‌های بانکی خود را به بانک‌های کردستان منتقل کرده نه اینکه افتتاح حساب و مبالغ جزئی از درآمدشان را واریز کنند، تصریح کرد: رئیس سازمان صمت بایستی صورت‌های مالی را گرفته و به سازمان بازرسی ارائه دهد تا پیگیری کنیم.

وی گفت: این شرکت‌ها حق انتقال حساب به هیچ استان دیگری، جز استان کردستان ندارند. مدیران استانی که نمی‌توانند هر ماه سر این موضوع تکراری جلسه بگذارند.

هواسی بیان کرد: اگر یک معدنی حسابش در تهران در بانک ملی است، همان مبلغش را به بانک ملی استان کردستان منتقل کنند، اگر شرکت‌ها حاضر به اجرای قانون نبودند ما در سازمان بازرسی با دستور قضایی، ورود و پیگیری خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: تعلل در انتقال حساب‌های بانکی به استان ترک فعل محسوب شده، بنابراین شرکت‌ها مکلفند که تمام پول‌هایشان را به حساب بانکی استان منتقل کنند.

بازرس کل استان کردستان خطاب به رئیس سازمان صمت استان تأکید کرد: جلسات خروجی داشته باشد، اینکه صرفا جلسه برگزار شود یا این تعداد جلسه برگزار شده، دردی دوا نمی‌کند، خروجی جلسه چه بوده است؟ 

هواسی به شرکت‌ها و واحدهای مستقر در استان هشدار داد که تا پایان شهریورماه فرصت دارند که کل حساب‌های بانکی خود را به بانک‌های کردستان منتقل کنند در غیراینصورت ترک فعل آنان صادر و جهت تعقیب قضایی به دادسرا معرفی می‌شوند.

منبع خبر : ایران اکونا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!