دسته بندی نشده

اخبار هفته ناجا و حوادث پلیسی استان اصفهان

به مناسبت فرا رسیدن هفته فراجا ،رؤسای بازرسی سپاه صاحب الزمان و لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان حضور و ضمن تقدیر از خدمات شبانه روزی پلیس در برقراری امنیت بر حمایت قاطع سپاه از فراجا تاکید شد .

سرهنگ رضا الوندی  در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس بیان داشت: به مناسبت فرا رسیدن هفته فراجا،رؤسای بازرسی سپاه صاحب الزمان و لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان حضور و ضمن تقدیر از خدمات شبانه روزی پلیس در برقراری امنیت بر حمایت قاطع سپاه از فراجا تاکید و از تعامل گسترده بین این دو دستگاه در همه سطوح خبر داد.

وی افزود:در این جلسه برایجاد تعامل بین پلیس و سپاه و تشریک مساعی در این خصوص تاکید و از خدمات ارزشمند پلیس در برقرار امنیت و آرامش در جامعه تقدیر و بر حسن همکاری و به اشتراک گذاشتن تجارب طرفین در همه زمینه های مورد نیاز بنابر تاکیدات مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای توجه لازم صورت گرفت .

در پایان جلسه با توجه به جلسات متعدد هم اندیشی و مانور های مشترک بین سپاه و فرماندهی انتظامی استان اصفهان مقرر شد این جلسات و نشست های هم  اندیشی مستمر برگزار شود.

 

کشف ۳۵کیلو تریاک “نائین

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”نایین” از کشف ۳۵ کیلو تریاک در بازرسی مأموران انتظامی این شهرستان از یک دستگاه وانت خبرداد.

سرهنگ “هادی کیان مهر”درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان نائین مستقر در یکی از محورهای مواصلاتی درراستای کنترل و بررسی وسایل نقلیه باهدف برخورد باقاچاقچیان موادمخدر به یک دستگاه وانت مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در بازرسی صورت گرفته مقدار۳۵ کیلو تریاک که به صورت ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین با اشاره به این که در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و سوداگران مرگ بدانند پلیس بدون هیچ مماشاتی با قاطعیت با آن ها برخورد می کند و از شهروندان می خواهیم، اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دیدار نماینده ولی فقیه با خانواده های شهدای مظلوم فراجا در”کاشان                                                 ”

گروه استان ها_اصفهان_ به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا ، حجه الاسلام ” سیدسعید حسینی ” نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با حضور در منازل شهدای فراجا ، یاد و خاطره شهدا و رشادت های ایثارگرایانه آنان را گرامی داشت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در این مراسم معنوی و صمیمی که جمعی از مسولان انتظامی حضور داشتند حجه الاسلام ” حسینی ” ، خانواده های شهدا را امانت داران اصیل انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: تکریم خانواده شهدا بر ما واجب و یک تکلیف است زیرا ما هر چه داریم از ایثارگری های شهدا و همچنین صبوری و شکیبایی خانواده معزز آنها است.

وی افزود: خدمت به خانواده شهدا یک وظیفه همگانی است و بر عهده همه رهروان راه شهداست که ضمن پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت از خانواده شهدا ، ایثارگران و جانبازان تجلیل کنند.

امام جمعه کاشان در ادامه خاطرنشان کرد: شهید آئینه تمام نمای ایثار است و درس شهادت و ایثار ریشه در مکتب سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش در واقعه کربلا دارد و صبر و بردباری خانواده های معظم شهدا پشتوانه مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این جایگاه، جایگاه ارزشمندی است که همه باید قدر شناس آن باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان کاشان تصریح کرد : شهدا با شهادت خود سهم خود را در استقرار امنیت در جامعه اسلامی ایفا کردند و اکنون وظیفه تک تک آحاد جامعه است که در این راستا بکوشیم و با ادامه دادن راه شهیدان و پیروی از ولایت فقیه سهم خود را ایفا کنیم.

ایشان در پایان اظهارداشت: هر چه قدر ارزش و مقام بالای خانواده معظم شهیدان حفظ شود به همان اندازه ارزش های انقلاب اسلامی حفظ شده است چرا که انقلاب اسلامی در گرو وجود این خانواده ها و شهدای آنان است و بر ماست که با توجه و احترام به خانواده شهیدان ایران اسلامی پاسبان و پاسدار خون شهیدان باشیم.

گفتنی است : در این برنامه نمادین مسولان با حضور در منازل شهیدان ” علی بخشیان ” ، ” محمدقصاب یزدلی ” و ” حسن مهدی زاده ” و تجلیل از خانواده معظم شهدا ، یاد و خاطره ی شهیدان فراجا را گرامی داشتند.

 

پیام مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن هفته فراجا

گروه استان ها_اصفهان_بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا ضمن قدردانی از زحمات پلیس در برقراری امنیت و مقابله با اخلالگران حوادث اخیر،نیروهای انتظامی را از ستون های امنیت و مظهر اقتدار ملی کشور عنوان کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم قدرشناس ایران هیچگاه مجاهدت ها، تلاش ها و جلوه های با عظمت حضور و نقش آفرینی های افتخار آمیز نیروهای انتظامی را که به حق از ستون های امنیت و مظهر اقتدار ملی کشور است را در حفظ و برقراری امنیت مرزی و شهری و مقابله قاطع با اخلالگران و هنجارشکنان و آشوبگران و برهم زنندگان نظم عمومی و سلامت جامعه را فراموش نخواهد کرد.

رهبرمعظم انقلاب «امام خامنه ای» باموضع گیری صریح نسبت به حوادث اخیر فرمودند: در این حوادث چند روز اخیر بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد،به بسیج ظلم شد، به ملت ایران ظلم شد،ظلم کردند، البته ملت در این حادثه هم مثل حوادث دیگر قوی ظاهر شد.کاملاً قوی مثل همیشه، مثل گذشته، درآینده هم همین جور خواهد بود. هرجا دشمنان بخواهند اختلالی ایجاد کنند آنی که بیش از همه سینه سپر می کند و بیش از همه اثر می گذارد،ملت شجاع و مؤمن ایران اند که وارد میدان می شوند. ملت ایران مظلوم است اما قوی.

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از اقدامات صبورانه و به حق نیروهای امنیتی و انتظامی در مدیریت اجتماعات و اغتشاشات و برگرداندن آرامش به جامعه که به جانفشانی و مجروحیت و شهادت تعدادی از نیروهای جان برکف و خدوم فراجا انجامید قدردانی کرده و ضمن همدردی با خانواده های این شهدا که مجاهدین فی سبیل الله هستند و با نهایت ایثار جان خویش را برای حفظ امنیت این سرزمین درطبق اخلاص گذاشتند از درگاه الهی علو درجات و برای خانواده های آن ها صبر و اجر و شفای عاجل مجروحان را مسئلت می نمایم و اشد مجازات را برای تعرض کنندگان به نیروهای انتظامی و امنیتی را خواستاریم.

امروز نیروی انتظامی درکنار مردم و پشتیبان آنان است و آحاد مردم به این نیرو افتخار می کنند و به آن اعتماد دارند.

 

کشف ۸ کیلو تریاک توسط یگان تکاوری اصفهان

گروه استانها_اصفهان_ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۸ کیلو تریاک و دستگیری ۲ متهم در عملیات عوامل یگان تکاوری اصفهان خبر داد.

سرهنگ”مهرداد فراشی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: عوامل یگان تکاوری فرماندهی انتظامی اصفهان مستقر دریکی از محورهای مواصلاتی در راستای کنترل و بررسی وسایل نقلیه مشکوک با هدف برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به یک دستگاه خودروی سواری پژو مشکوک و جهت بررسی نسبت به متوقف کردن آن اقدام کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در بازرسی انجام شده مقدار ۸ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه در این عملیات ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود، و به شهروندان توصیه می کنیم هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

نکات مهم و حائز اهمیت در رانندگی

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به بیان نکات مهم و حائز اهمیت در رانندگی که باعث جلوگیری از وقوع بسیاری از حوادث می شود پرداخت.

نگاه کردن و دیدن: چشم موثرترین عضو برای رانندگی است. شما با چشم هایتان نگاه می کنید، ولی با مغزتان می بینید، ذهنتان را همیشه آماده نگه دارید؛ به طوری که بدانید چه اتفاقاتی در اطرافتان می گذرد و چه چیزهایی در حال وقوع است.

فکر کردن و تصمیم گرفتن: بعد از دیدن، زمان فکر کردن و تصمیم گرفتن است؛ به این معنی که اگر برای سلامتی خود و دیگران ارزش قائل باید کاری که کمترین خطر و ریسک را دارد انجام دهید.زیرا در هنگام رانندگی ممکن است با چندین ریسک مواجه شوید. راننده سالم و باهوش سریعا وضعیت را بررسی می کند و بهترین تصمیم را می گیرد تا امکان بروز خطر و حادثه برای خود و دیگران به حداقل برساند.

ترکیدن لاستیک، از کار افتادن سیستم ترمز، انحراف وسیله نقلیه بر اثر نقص فنی و لغزندگی جاده و تخلفات رانندگان دیگر، از مواردی است که هر لحظه باید مد نظر قرار گیرد و برای خطرات احتمالی و درست فکر کردن و به موقع تصمیم گرفتن آمادگی لازم را داشته باشید.

اجازه دهید دیگران بدانند که شما چه کاری میخواهید انجام دهید: سایر رانندگان و عابرینی که در مسیر شما هستند باید از تصمیم های شما آگاهی داشته و بدانند که شما چه کاری را میخواهید انجام دهید. با استفاده از چراغ راهنما، اشاره دست و چراغ های ترمز، آن ها را از تصمیم خود مطلع سازید، یعنی حتی المقدور از انجام عکس العمل های ناگهانی پرهیز نمایید.

عمل کردن: رعایت قوانین و مقررات و هشدارهای راهنمایی و رانندگی میتواند برای شما و سایرین، ایمنی لازم را تامین نموده و عبور و مرور را با سلامتی و آرامش توام نماید.

ایمنی: ایمنی در هر کار یعنی محافظت از خود و دیگران در برابر حوادث؛ رعایت ایمنی در کار هیچ هزینه ای ندارد. به خاطر داشته باشید ایمنی از شما شروع می شود.

تهیه و تنظیم: سرهنگ “محمدرضا محمدی”رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

 

ترفند کلاهبرداران با آگهی های جعلی کاریابی در سایت های واسطه گر

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتا استان با اشاره به ترفند کلاهبرداران با آگهی های جعلی کاریابی در سایت های واسطه گر از عموم مردم خواست فریب ثبت نام در آگهی ها و تبلیغات دروغین کاریابی و استخدام را نخورند و قبل از واریز هرگونه وجهی از صحت مطالب درج شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی اطمینان یابند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: اخیراً افراد سودجو با درج و انتشار پیامک تبلیغاتی و یا درج آگهی در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام با عنوان استخدام در شرکت های دولتی و… نظر قربانیان را جلب کرده و به بهانه دریافت هزینه ثبت نام ،اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان را به سرقت می‌برند.

وی عنوان داشت: شهروندان توجه داشته باشند که هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان در پایان خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می شود مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود باشند، سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند و از واریز وجه حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

 

 

 

 

 

 

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!