استان ها

انهدام باند ۵ نفره سرقت مسلحانه در اصفهان/توصیه پلیس فتا به متقاضیان دریافت گذرنامه اربعین

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از دستگيري اعضاي باند 5 نفره اي که به صورت مسلحانه احشام و اموال کارگاه ها و ساختمان هاي نيمه ساز را در شهر اصفهان سرقت مي کردند خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس به انهدام باند ۵ نفره سرقت مسلحانه در اصفهان اشاره و بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه احشام و اموال کارگاه ها و ساختمان های نیمه ساز در شهر اصفهان و شکایت مالباختگان به پلیس، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

 وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی و همچنین جمع آوری سرنخ های موجود در صحنه های سرقت سرانجام رد پای باندی ۵ نفره از سارقان غیر بومی  را در این سرقت ها به دست آورده و در رصد هوشمندانه خود قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان دریافتند سارقان قصد سرقت دیگری در شهر اصفهان را دارند که سریعا وارد عمل شده و پس از شناسایی مخفیگاه متهمان آنها را به محاصره خود درآوردند.

سرهنگ تُرکیان عنوان کرد: سارقان که راه فرار نداشتند به سمت ماموران تیراندازی کرده که نهایتاً پس از نیم ساعت درگیری  تمامی این افراد دستگیر و دربازرسی  از محل  یک قبضه سلاح کلت کمری و تعداد ۳تیرفشنگ جنگی، مقادیر زیادی  خاموت،  حدود ۵۰۰کیلو و سیم حرارتی ،یک دستگاه موتورسیکلت ،تعداد ۴دستگاه خودرو مورد استفاده در سرقت ها کشف شدند.

 رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: سارقان دستگیر شده در تحقیقات کاراگاهان به ۴ فقره سرقت از ساختمان های نیمه ساز و ۲ فقره سرقت احشام به صورت مسلحانه و زورگیری اقرار کردند که  با تکمیل شدن تحقیقات متهمان به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

توصیه پلیس فتا به متقاضیان دریافت گذرنامه اربعین

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از ترفند جدید کلاهبرداران با موضوع ثبت نام فوری گذرنامه ویژه اربعین خبر داد و گفت: متقاضیان دریافت این نوع گذرنامه به هیچ عنوان از لینک های دریافتی از منابع نامشخص استفاده نکنند.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و اقدام شهروندان برای اخذ گذرنامه موقت ویژه اربعین، سودجویان سایبری با روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از زائران می‌کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران معمولا با تبلیغات گسترده در فضای مجازی مبنی بر اخذ گذرنامه به صورت سریع و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ و اداره گذرنامه با قراردادن لینک‌های جعلی برای نصب برنامه سماح، شهروندان را ترغیب به ورود به این لینک‌ها کرده و از اطلاعات شخصی و هویتی و بانکی آنها کلاهبرداری و اقدام به خالی کردن حساب بانکی افراد می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افراد به اینگونه تبلیغات توجهی نکرده و برای ورود به سایت سماح که برای ارائه ویزای کشور عراق به زائران مراسم اربعین طراحی شده است، به نشانی www.samah.haj.ir مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir   بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!