دسته بندی نشده

ایجاد ۶۸۲ شغل در حوزه صمت کردستان

– اخبار استانها –

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار داشت: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به کردستان، یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه طرح و پروژه‌های صنعتی استان مصوب شد که تاکنون ۲۴ درصد آن یعنی ۴۳۵ میلیارد تومان محقق شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها در این رابطه بهتر عمل کرده و کمک تولید کنندگان باشند تا شاهد توسعه و تحول استان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نیز ۶۰۹ میلیارد تومان به صمت کردستان ابلاغ شده که تنها ۳۳۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه اکنون یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان نیاز واحدهای تولیدی در قالب ۹۶ پروژه جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود سهم حوزه صنعت و معدن از تسهیلات بانکی در استان بیشتر شود.

خلیقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال و تولید، عنوان کرد: سال گذشته در زمینه تولید و اشتغال آفرینی دستگاه اجرایی اول استان بودیم و به صورت ۱۰۰ درصدی اشتغال در حوزه‌های مختلف ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال صنعت، معدن و تجارت کردستان در سال جاری ۶۸۲ نفر بوده که تاکنون ۳۸ درصد آن محقق شده و همچنان دستگاه اول اجرایی استان در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کردستان پنجمین استان معدنی کشور به شمار می‌آید، افزود: در زمینه ذخیره طلا استان دوم کشور و تولید آن استان اول کشور هستیم.

خلیقی گفت: منابع بانکی استان شش دهم منابع کشور است که از بانک‌ها انتظار می‌رود با انتقال حساب‌های بانکی صنایع و معادن به کردستان، مقدمات ارائه تسهیلات بیشتر به واحد صنعتی و تولیدی و کمک به تسهیل اشتغالزایی را فراهم کنند.

منبع خبر : ایران اکونا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!