بورس کالا

برندگان رینگ صادراتی بورس کالا/ نمره قبولی در صادرات

به گزارش سرمایه ایرانی،حسن حسین نیا کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با سرمایه ایرانی با بیان اینکه در سال های گذشته به صورت میانگین ۱۰درصد ارزش معاملات کل بورس کالا در تالار صادراتی بوده است، گفت: عملکرد بورس کالا در سال جاری نسبت به سال های گذشته رشد و خیزش معنا داری را در تالار صادراتی داشته است.

وی ادامه داد: در ماه گذشته تقریبا ۱۷ درصد و در مرداد ماه ۲۲ درصد از ارزش معاملاتی در بورس کالا در تالار صاداتی بوده است .

کارشناس بازار سرمایه این رشد را متاثر از فاکتور های مختلفی برشمرد و افزود: . فرهنگ سازی، مجوز های صادراتی و کالاها در رشد و خیزش تالار صادراتی در بورس کالا بی تاثیر نبوده است.

به گفته حسین نیا تغییرات در سطح جهانی ، تنش های منطقه و برطرف شدن آن ها و تغییراتی که در معاملات کشور های هدف بود که این مساله باعث شد تا افزایش ارزش صادراتی را شاهد باشیم.

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر بخواهیم دلایل موفقیت و عدم موقیت بورس کالا را مورد بررسی قرار دهیم باید به برخی از محدودیت هایی که وجود دارد که از آن جمله می توان به محدودیت های تحریمی در بازگشت ارز های حاصل از صادرات وهمچنین حساب هایی که برای تصفیه معرفی میشوند اشاره کرد که عملا این مفهوم را میرساند کشور دچار تحریم است و این مساله باعث میشود بورس کالا در امر پایاپا با مشکل جدی مواجه شود.

تبدیل شدن به هاب منطقه

وی ادامه داد: برای آنکه رینگ صادراتی بورس کالا بتواند به یک هاب در منطقه تبدیل شود به طور یقین نیازمند برطرف شدن تحریم ها و همچنین رشد و توسعه بیشتری است که برای رسیدن به این مهم فاصله زیاد است.

حسین نیا تصریح کرد: با توجه به شرایط حال حاضر اقتصاد کشور و تحریم هایی که وجود دارد نمره قابل قبولی را می توان به بورس کالا و رینگ صادراتی این بورس داد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین میزان صادرات در بورس کالا متعلق به کالایی مثل قیر،‌ عایق های رطوبتی و سنگ آهن است که تولید کنندگان آن در بالاترین سطح صادرکنندگان بورس کالا قرار دارند.

منبع خبر : سرمایه ایرانی

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!