بورس کالا

تجید ارزیابی «مادیرا» در انتظارچراغ سبز بورس

به گزارش سرمایه ایرانی، علی کرمی مدیر عامل هلدینگ مادیران در حاشیه بازدید سهامداران مادیران و اصحاب رسانه مهمترین مزیت مادیران را خدمات پس از فروش آن دانست و افزود: هلدینگ صنایع مادیران دارای هفت شرکت در زیر مجموعه خود است که سه شرکت تولید کننده هستند و در کنار آنها شرکت‌های خدماتی نیز فعالیت دارند. باید توجه داشت بجز سه شرکت تولید کننده، یک شرکت در زمینه خدمات پس از فروش است که حدود ۲۰۰ تکنسین در آن به مصرف کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با تاکید براینکه وظیفه محصولات خانگی مادیران، ارایه ده سال خدمات است، اظهارداشت: این کارخانه در ۸۰۰ نقطه کشور سرویس دهی دارد که حدود ۲۲۰۰ تکنسین فنی به مصرف کنندگان سراسر کشور خدمات ارائه می دهند . با توجه به وجود ۲۵ میلیون خانوار در ایران، مادیران به ۲ میلیون خانوار سرویس دهی دارد.

کرمی اظهارداشت: هلدینگ مادیران یک شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارد که یکی از برنامه‌های آن تاسیس فروشگاه‌ در کل کشور است. همچنیناین شرکت ۷۰ فروشگاه زنجیره‌ای دارد که در آن محصولات سایر کارخانه های لوازم خانگی نیز به فروش می رود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مادیران دو برند دارد؛ یکی xvision و tcl گفت: در آمارهای جهانی نشان داده که رنکینگ جهانی تغییر کرده و برند tcl در جایگاه دوم قرار دارد.

به گفته وی درسال گذشته شرکت صادرات نیز تاسیس شد که متمرکز آن بر صدور محصولات خود مادیران است.

مدیرعامل هلدینگ مادیران با اشاره به اینکه افغانستان و آسیای میانه هدف صادراتی جدید این شرکت به شمار می رود، افزود: مهمترین کشورهایی که به آنها صادرات انجام می شود کشورهای حاشیه خلیج فارس است که درآن کشورها مرکز پخش داریم. همچنین از دیگر برنامه‌های شرکت صادرات به عراق واقلیم آن است.

وی با بیان اینکه امسال شرکت انرژی‌های سبز مادیران تاسیس شد، گفت: استفاده ازانرژی سبزدرمشهد و با تاکید بر انرژی‌های نو ، توسط مادیرا سرمایه‌گذاری شده است.

وی در باره فروش شرکت گفت: تا به امروز وضعیت فروش شرکت معادل کل سال گذشته بوده است . همچنین جمع فروش شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ به ۵،٠٠٠ میلیارد تومان رسیده است.

کرمی ادامه داد: تنها محدودیتی که پیش روی شرکت بحث تخصیص ارزاست که وزارت صمت در چند ماه گذشته کمک کرده و توانسته ایم ارز مورد نیاز خود را تامین و دریافت کنیم باقی آن نیز از سوی بانک مرکزی تا ماه های آینده تامین خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ مادیران در خصوص تجدید ارزیابی شرکت توضیح داد: آخرین تجدید ارزیابی مادیران سال ۹۹ بوده و در انتظار دستور العمل جدید سازمان بورس بوده تا این اقدام اجرایی شود.

کرمی در بازدید از بخش های مختلف کارخانه مادیران با بیان اینکه نماد صنایع الکترونیک در فرابورس، عرضه اولیه می‌شود، گفت: شرکت لوازم خانگی نیز در آینده به بازار سرمایه عرضه می شود اما در حال حاضر به عنوان اولویت قرار ندارد.

مدیر عامل هلدینگ مادیران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بروصول مطالبات شرکت مادیران عدد بالایی است، چه برنامه ای برای آن دارید؟ گفت:برای بهمن ماه ٩٠٠ میلیارد تومان اوراق مصوب دریافت شده و اقداماتی در این زمینه انجام داده ایم . به گفته دولت در سال آینده ارز مورد نیاز تامین خواهد شد و وزیرصمت نیز قول پشتیبانی داده است.

کرمی ادامه داد باید به این نکته تاکید کرد که در بسیاری از صنایع ارز ترجیحی حذف شده است؛ اما شرکت مادیران توانسته با وجود تمامی چالش ها و تنگناها برای سه موقعیت توافقات برجام، وضعیت موجود و افزایش تحریم ها خود را آماده کرده و برنامه ریزی انجام داده است.

وی همچنین تاکید کرد: مذاکراتی با مدیرعامل بانک تجارت صورت گرفته است و تصمیم داریم به نهاد مالی تبدیل شویم وهمه دارایی هارا به زیر مجموعه تبدیل کرده ایم.

کرمی درمورد اینکه با چه نرخی تامین مالی نهایی شده است با بیان اینکه وقتی در تجارتی قرار داریم نرخ موثر شرکت ۳۴ هزار و ۵۰۰ است،افزود: صورت های مالی شرکت نمایانگر هزینه های عملیاتی است که تلاش بر این است بخشی از آن را در زنجیره به واحد های دیگر منتقل کنیم. اولویت این است شرکت الکترونیک به اهداف ترسیم شده دست یابد برهمین اساس بودجه مورد نظر برای تحقق اهداف باید تامین شود.ازسوی دیگر درسبد محصولات شرکت بحث اوراق مبحث کاملا جدایی است چرا که برای آن برنامه خاصی در نظر گرفته شده تا محل خرج کرد آن توجیه پذیر باشد.

تجید ارزیابی «مادیرا» در انتظارچراغ سبز بورس

تجید ارزیابی «مادیرا» در انتظارچراغ سبز بورس

تجید ارزیابی «مادیرا» در انتظارچراغ سبز بورس

منبع خبر : سرمایه ایرانی

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!