۹۵ درصد درخواستهای شهرسازی غیرحضوری ثبت شده است
به گزارش سرمایه ایرانی و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری قم، سیدمحمود حاجی میررحیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تسریع فرایندها و ارائه خدمات غیرحضوری شهرسازی در شهرداری قم اظهار کرد: این موارد در چند سال گذشته بهصورت مستمر و مدام در حال انجام بوده و سال ۱۴۰۱ روند رو به رشدی داشته است.
وی با بیان اینکه درگذشته مردم از ابتدای ثبت درخواست باید بهصورت حضوری مراجعه میکردند و در فرایندهای انتخاب مهندس ناظر با مشکلات زیادی روبهرو میشدند، افزود: تلاش کردهایم گامبهگام این مشکلات را برطرف و در سطح مناطق درخواستهای شهرداری را تفکیک و اولویتبندی کنیم تا کارها بهتر پیش رود.
رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: اجرای طرح امضای الکترونیکی در تعامل با سازمان نظاممهندسی ساختمان از دیگر اقداماتی بود که انجام شد؛ همچنین هماهنگیهایی صورت گرفت تا چنانچه آخرین گزارش بازدید مربوط به یک ماه گذشته باشد، بدون بازدید مجدد پاسخ استعلام انجام شود.
حاجی میررحیمی میزان استقبال و استفاده از سامانه قمیار توسط شهروندان را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته ۳۳ هزار و ۳۲۷ مورد درخواست در سامانه قمیار ثبت شد که از این تعداد هزار و ۹۷۳ مورد ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان انجام شده است.
میررحیمی اضافه کرد: شهروندان نیز در ۱۳ هزار و ۵۱۸ مورد اقدام به ثبت درخواست کردهاند و ۱۷ هزار و ۸۳۶ مورد در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است.
وی تصریح کرد: ۹۵ درصد درخواستهای شهرسازی بهصورت غیرحضوری ثبت شده است که آمار خوبی محسوب میشود.
منبع خبر : ایمنا