اخبار تهران

تراموا در بعضی مسیرهای شهر تهران جایگزین بی‌آرتی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانیاز تهران، پوریا علیمردانی امروز _دوشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر در ایران خودرو یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود و گران است، اما استفاده از آن ارزان هست و به همین دلیل باید برای این مسئله یک برنامه‌ریزی استراتژیک داشت.

وی افزود: شاید نخستین گام در کاهش ترافیک کاهش سفر از طریق توسعه دولت الکترونیک، کاهش بروکراسی اداری و ضرورت حضور مراجعه‌کنندگان برای دریافت خدمت است؛ دومین گام استفاده از حمل‌ونقل عمومی تمرکز بر کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه اکنون تمرکز روی توسعه استفاده از دوچرخه است، عنوان کرد: این طرح در حال حاضر در منطقه دو آغاز شده است و قصد داریم تا سال آینده در مناطق ۳، ۵، حدود منطقه یک و ۶ توسعه پیدا کند.

علیمردانی اضافه کرد: اگر این استراتژی موفق نبوده به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی آن بوده است و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا در این زمینه اقدامات جدی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۱ درصد حمل‌ونقل تهران توسط موتورسیکلت انجام می‌شود، تاکید کرد: قرارگاهی را برای ساماندهی حمل‌ونقل موتورسیکلت در دستور کار داریم، از طرف دیگر اصلاح رمپ‌ها برای کاهش ترافیک طی چند وقت اخیر را اجرا کردیم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر دوربین‌های تهران سه دسته است، تصریح کرد: دسته نخست نظارتی است و چندان هوشمند نیست که هم‌اکنون ۹۵ درصد این دوربین‌ها فعال است.

علیمردانی ادامه داد: پلیس راهور از طریق این دوربین‌ها جریمه‌های خود را اجرا می‌کند؛ دسته دوم دوربین‌های طرح ترافیک است که حدود ۹۰ درصد آن‌ها فعال هستند و تعداد آن‌ها به ۶۰۰ دستگاه می‌رسد.

وی افزود: دسته سوم دوربین‌های کنترل سرعت است که از سال ۱۳۸۵ نصب شده‌اند و فناوری آن‌ها اکنون قدیمی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر پیشرفت فناوری موجب شده است تا شبکه عنکبوتی در دنیا ایجاد شود تا در هر نقطه‌ای سرعت خودرو افزایش پیدا کند، جریمه شوند و تنها محدود به جلوی دوربین نشود.

علیمردانی تاکید کرد: اکنون برای خودروهای سنگین و اتوبوس نصب جی پی اس در دستور کار است تا خودروهای که جی پی اس ندارند نتواند وارد محدوده شهری شود، همچنین برای موتورسیکلت نیز برنامه اصلاح پلاک را در دستور کار قرار داده‌ایم و از سال آینده مشمول طرح ترافیک خواهیم شد.

وی درباره احتمال کاهش ساعت طرح ترافیک در ماه رمضان اظهار کرد: هفته آینده جلسه شورای ترافیک با ریاست شهردار تهران برگزار می‌شود و درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد، به طور کلی سال آینده محدوده بیشتر اصلاح می‌شود و نحوه اجرای طرح ترافیک در دستور کار قرار خواهد داشت.

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: برای کاهش طرح ترافیک خودرو را مانیتورینگ خواهیم کرد و ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک دیگر چندان ملاک نیست.

علیمردانی عنوان کرد: تراموا به دلیل وزنی که دارد و مبتنی بر برق شارژی است همچون بی آرتی کاربرد و به همین دلیل قابلیت جایگزینی با بی آرتی را دارد، زیرا کمتر آلاینده است و ظرفیت مسافری بالاتری دارد، به همین دلیل در حال حاضر تراموای چرخ لاستیکی تست می‌شود و سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی گفت: دلیل اینکه تراموای چرخ لاستیکی در نظر گرفته شده این است که نیازمند ایجاد زیرساخت‌های جدید نیست، از طرف دیگر برنامه برای تراموا در مسیر شمالی جنوبی تهران نداریم زیرا قابلیت جایگزینی با بی آرتی را ندارد زیرا شیب مسیر زیاد است، اما جایگزینی در مسیر شرقی و غربی اجرا خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!