اقتصاد ایران

جبران عقب‌ماندگی نهضت ملی مسکن از طریق پرداخت تسهیلات بانکی

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی، بررسی‌ها حاکی از آن است که روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با کندی روبه‌رو شده و همین امر موجب شده است که بسیاری از متقاضیان مسکن نگران تحویل واحدهای خود باشند، این در حالی است که طبق وعده‌هایی که پیش از این داده شده بود باید بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ماه‌های گذشته به متقاضیان تحویل داده می‌شد.

در حال حاضر بخش عمده‌ای از پروژه‌های نهضت ملی مسکن تشنه تأمین اعتبار و تزریق منابع مالی هستند، در حالی که هنوز تسهیلاتی برای این واحدها واریز نشده و همین امر موجب شده است، روند اجرا با کندی همراه شود.

سیامک مسعودی، عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از واحدهای نهضت ملی مسکن و واحدهای مسکونی در سایر بخش‌ها به‌دلیل تأمین نکردن منابع مالی و پرداخت تسهیلات ساخت با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده و همین امر موجب ایجاد چالش‌های بسیار در این بازار شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار مسکن و پروژه‌های نهضت ملی مسکن که به گفته وزیر راه و شهرسازی حدود ۷۸۰ هزار واحد باقی مانده نیازمند پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی است که باید هرچه سریع‌تر زمینه برای پرداخت آن‌ها فراهم شود، چراکه کوتاهی در این زمینه موجب تشدید بسیار زیاد عقب ماندگی روند ساخت می‌شود.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه باید در حال حاضر هم وزارت راه و شهرسازی و هم بانک مرکزی بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات ساخت کنند، گفت: پیش از این وزیر راه و شهرسازی وعده‌هایی را برای همکاری بانک‌ها داده بود، اما شاهد آن هستیم که در این زمینه کوتاهی‌های زیادی شده که باید هرچه سریع‌تر آن‌ها جبران شود، چراکه بخش عمده‌ای از بانک‌ها به تکالیف قانونی خود در این بخش عمل نکرده‌اند.

مسعودی بیان کرد: همکاری بیشتر بانک‌ها در این حوزه موجب می‌شود که انگیزه سازندگان و انبوه‌سازان برای تکمیل بیشتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم شود و ما بتوانیم از طریق آن هرچه سریع‌تر بازار عرضه و تقاضای مسکن را به تعادل برسانیم.

وی بیان کرد: بازار مسکن در این ایام نیازمند همکاری و توجه بیشتر و اجرایی شدن بندهای قانون جهش تولید مسکن است.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!