دسته بندی نشده

راه اندازی ۱۱۶۵ طرح مازندران در هفته دولت/شهر البسه در گلوگاه کلنگ زنی می‌شود

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی رئیس جمهور ایجاد رویکرد تحول خواهی و تحول پذیری در دولت است، جراحی اقتصادی را از اقدامات شجاعانه دولت سیزدهم برشمرد و اظهار داشت: اگر جراحی اقتصادی در موقع خود اتفاق می‌افتاد شاهد مشکلاتی که در سبد غذایی معیشتی هستیم نبودیم و در دولت‌های گذشته این جراحی انجام نشد اما رئیس جمهور رئیسی این ریسک را پذیرفت.
حسینی‌پور افزود: مازندران در مرکز ثقل شمال به جنوب قرار گرفته و اگر استان بتواند زیر ساخت‌های کریدور شمال به جنوب را ایجاد نماید مرکز تجاری کشورهای جهان قرار خواهیم گرفت. 

استاندار مازندران با بیان اینکه از نظر کاهش تورم، رتبه ۶ کشور را داریم، گفت: در سال‌های متمادی نرخ تورم در استان بالا بود و از زمانی که دولت را تحویل گرفتیم رشد اقتصادی داشتیم و برای سال جاری رشد ۸ درصدی در دستور کار است.
استاندار مازندران تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کشور اینکه به رشد اقتصادی فکر کنیم، کار سختی است اما توانستیم به رشد ۴ درصدی برسیم.

وی با اشاره به عوامل رشد اقتصادی در مازندران، افزود: بستر سرمایه‌گذاری در استان فراهم شده و میزان سرمایه‌گذاری افزایش یافته است که توانستیم مدت زمان صدور پروانه فعالیت را از یک سال و نیم به ۴۵ روز تا ۲ ماه کاهش دهیم.

حسینی‌پور عنوان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ۴۰ میلیون دلار در حوزه گردشگری و ۱۵۰ میلیون دلار در حوزه صنعتی سرمایه‌گذاری شد.

نماینده عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: مهم‌ترین بحث برای سرمایه‌گذاری، بحث امنیت برای سرمایه‌گذاران است که توانستیم این شرایط را آماده سازیم.

حسینی‌پور بهره‌وری را از عوامل رشد اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته در کشور و در امر بهره‌وری جزء ۳ استان برتر کشور شدیم.

نماینده عالی دولت در مازندران، عنوان کرد: در دولت سیزدهم اولین استانی هستیم که فاینانس چین را از آن خود کردیم و ۴۸ پروژه مهم زیرساختی تعریف شد که بیش از ۱۱ هزار میلیارد برای مازندران آورده دارد و نرخ اقتصادی استان را بالا می‌برد.

وی افزود: آمار صادرات استان ۴۳۹ هزار تن معادل ۱۰۱ میلیون دلار است و محصول از مازندران صادر شده که در این حوزه ۲ درصد رشد داشتیم. 

وی افزود: در بحث اشتغال در استان هزار و ۳۲۴ نفر اشتغالزاییداشتیم که تحقق ۱۱۲ درصدی در استان داشت. 

حسینی‌پور، یادآور شد: امسال هزار و ۱۶۵ پروژه در هفته دولت با اعتبار بالغ بر ۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و ۲۱۲ پروژه کلنگ‌زنی با اعتبار ۷ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان داریم.

وی افزود: کلنگ‌زنی شهر البسه در منطقه گلوگاه هم جزء بزرگ‌ترین پروژه‌های ماست که برای اولین بار در کشور خواهد بود که علاوه بر بحث اشتغال، باتوجه به نوع معماری مقصد گردشگری هم خواهد بود.

استاندار مازندران ادامه داد: طرح بزرگ کارخانه تولید اتومبیل تمام برقی در بهشهر را نیز داریم و همچنین در غرب استان پروژه آزادراه چالوس به رامسر که ۷۹ کیلومتر آن تونل و ۲۹ کیلومتر آن پل است در دست اقدام است.

وی افزود: آزادراه قائمشهر به ساری نیز نهایی شده شده و از رامسر به گلوگاه هم جاده هوشمند است و جزء پروژه‌های مهم استان محسوب می‌شود. 

منبع خبر : ایران اکونا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!