اقتصاد جهانی

سد مقاومتی طلا شکسته شد/ قیمت جدید طلا امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری ، براساس گزارش رویترز،  قیمت طلا برای اولین بار تا بالاتر از سطح ۲۶۰۰ دلار افزایش یافت که می‌توان آن را نتیجه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه دانست.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۳۶ درصد افزایش به ۲۶۲۱ دلار و ۸۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۱.۲۱ درصدی به ۲۶۴۶ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

تسنیم نوشت: فدرال رزرو آمریکا در اجلاس چهارشنبه گذشته نرخ بهره را ۰.۵ درصد پایین آورد. بدین ترتیب هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده ارزان‌تر شده و تمایل برای خرید آن بالاتر می‌رود.

قیمت طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن ۲۷ درصد در ۲۰۲۴ افزایش یافته که بیشترین افزایش سالانه این فلز گرانبها از ۲۰۱۰ بوده است.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اینکه نرخ بهره در دو اجلاس آینده فدرال رزرو احتمالاً ۰.۲۵ کاهش می‌یابد، روند فزاینده قیمت طلا تا ابد ادامه نخواهد داشت. از طرف دیگر مخاطرات ژئوپلیتیکی از جمله ادامه درگیری‌ها در غزه، اوکراین و مناطق دیگر تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

ضعف دلار هم یکی دیگر از عوامل حمایت‌کننده از قیمت طلاست. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۳۱ دلار و ۵۱ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۸ درصدی ۹۷۹ دلار و ۴۳ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر : خبر آنلاین

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!