بورس کالا

سهم ۱۶ درصدی صنعت فولاد و معدن از بازار سرمایه

به گزارش سرمایه ایرانی،بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آمار تولید محصولات فولادی در ۱۰ماهه امسال و مقایسه آن نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ،گفت : تولید محصولات فولادی در ۱۰ماهه امسال در کلیه مقاطع طویل فولادی ۰.۷ درصد کاهش و در کل مقاطع تخت فولادی ۰.۱ درصد افزایش داشته ایم و در مجموع با کاهش ۰.۳ درصدی کلیه محصولات فولادی رو به رو بوده ایم.

وی در خصوص ساخت نیروگاه برق و گاز ، افزود: کارخانجات فولادی هیچ وظیفه ای در قبال ساخت نیروگاه و تامین برق و گاز ندارند و وظیفه دولت است که برق و گاز صنایع را تامین و در این زمینه سرمایه گذاری کند.

سبحانی ادامه داد: شرکت های فولادی در زمینه فولاد و شرکت های معدنی در زمینه معدن سرمایه گذاری کنند.

امین ابراهیمی عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در جمع خبرنگاران گفت:۱۶ درصد بازار سرمایه را صنعت فولاد و معدن کشور تشکیل می دهد و ارزش بازار این ۱۶ درصد بالغ بر ۱۳۶۰ همت است.

وی درادامه افزود: سود شرکت های فولادی و معدنی در سال ۱۴۰۱ ، ۱۵۰ همت بوده و بیانگر ظرفیت سود سازی صنعت فولاد و معدن کشور است

مدیر عامل فولاد خوزستان با اشاره به اینکه نرخ بازگشت سرمایه گذاری در صنعت فولاد ۱۰ درصد است، افزود:صنعت فولاد ۱۰ میلیارد دلار پتانسیل ارز آوری دارد.

ابراهیمی تصریح کرد:سیاست های چندگانه در خصوص نرخ تسعیر ارز باعث مشکلات زیادی در صنعت فولاد شده است.

ابراهیمی در ادامه اظهارداشت:دهه ۱۴۰۰ دهه بسیار مهمی برای صنعت فولاد است چه در زمینه سرمایه گذاری و چه در خصوص تامین مالی که باید دهه ۱۴۰۰ را جدی گرفت.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: با توجه به شرایطی که در صنعت فولاد وجود دارد، اگر این نگاه ها و نگرش ها تغییر پیدا نکند شاهد مشکلات بسیاری در این حوزه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به همت بانک مرکزی، اندک ارز آوری که شرکت های فولادی دارند، متاسفانه از این ارز هم نمی توانند برای توسعه استفاده کنند.

این خبر تکمیل می شود……

منبع خبر : سرمایه ایرانی

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!