۱۱ هزار دانشآموز آسمان آبی اصفهان را نقاشی کردند
به گزارش سرمایه ایرانی و به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، آئین پایانی «کمپین آدم و هوا ۳» به همراه اهدای جوایز مسابقات بزرگ نقاشی و بهترین عبارت در تالار هنر برگزار شد.
سید مهدی سجادزاده، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این آئین اظهار کرد: در جریان برگزاری مسابقه نقاشی آدم و هوا ۱۱ هزار اثر جمعآوری شد. این عدد گویای این است که هماکنون ما ۱۱ هزار سفیر شهروندی داریم و این برای ما یک امتحان ویژه به شمار میرود و مسئولیت ما را سنگین میکند.
وی افزود: رویداد کلاس شهر برای ما یک برند ویژه بود که به همت مدیران قبلی انجام شد. برند دوم ما قصه آدم و هوا است که فصل سوم آن امسال برگزار شد. امیدوارم روزی برسد که برای مسائل زیستمحیطی و آلودگی هوا کمپین نداشته باشیم اما در حال حاضر شرایط بهگونهای است که ما به لحاظ محیط زیستی باید اقدامات زیادی انجام دهیم.
رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی ادامه داد: در این کمپین از ظرفیت گروههای مختلف مانند دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه هنرمندان عرصه گرافیک، تصویرساز، تئاتر و سینما استفاده کردیم.
وی گفت: ما بهگونهای برنامهریزی کردیم تا در فرهنگ شهر تأثیرگذار باشیم. امیدوارم این تأثیرگذاری ایجادشده باشد و این ۱۱ هزار سفیر ما بتوانند در سایر شئون شهروندی برای اصفهان مؤثر باشند.
کارکرد کمپین آدم و هوا در کاهش آلودگی هوا
حسین حقشناس، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: کمپین آدم و هوا در دیماه آغاز شد، زمانی که اصفهان با آلودگی هوا روبرو بود و شهر ما هرروز یا یک روز در میان تعطیل میشد.
وی گفت: کمپین آدم و هوا با همکاری اداره توسعه فرهنگ شهروندی، معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری و معاونت خدمات شهری شهرداری برای کنترل منابع آلاینده برنامهریزی و آغاز شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا جلسات کارشناسی برگزار و بررسی شد که سهم منابع آلاینده شهر اصفهان مربوط به کدام موارد است. نتیجه این تحقیقات به تبلیغات شهری و درنتیجه تغییر رویکرد گسترده در بین مسئولین منجر شد.
وی گفت: نتیجه این کار فرهنگی ایجاد تکاپو برای انجام فعالیتهای مؤثر برای کاهش آلودگی هوا بود. ازجمله اینکه مازوت سوزی کاهش پیدا کرد و سپس متوقف شد و بازسازی ناوگان حملونقل عمومی در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: ما امروز به اسم توسعه، گرفتار بحران آلودگی هوا شدهایم. سوال این است که کودکان و نوجوانانِ امروز ما برای آینده باید به آن پاسخ دهند.«آیا این توسعه ارزش این بحران را داشت؟»
در ادامه مراسم از برگزیدگان بخشهای مختلف کمپین قصه آدم و هوا با اهدای جوایز تقدیر شد.
مکتب مازوت، تولید موشن گرافیک، رویدادهای شهری، مسابقه بزرگ نقاشی و بهترین عبارت و مانور مأموریت ویژه از بخشهای این کمپین بود.
گفتنی است سومین کمپین آدم و هوا با همکاری معاونت حملونقل و ترافیک، اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان و سمنهای محیط زیستی برگزار شد.
منبع خبر : ایمنا