دسته بندی نشده

مرکز جامع سلامت سنجش یاسوج معطل تأمین زمین است

به گزارش سرمایه ایرانی، حسین دولت دوست _عصر جمعه بیست و چهارم شهریورماه_ در حاشیه بازدید از مراکز سنجش سلامت آموزش و پرورش، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین تجهیزات اداری مانند میز، صندلی، امکانات گرمایشی و سرمایشی و وسایل توان بخشی از مهمترین نیازهای راه اندازی مراکز جامع سنجش سلامت در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: زمین مورد نیاز ایجاد مرکز جامع سنجش سلامت در برخی شهرهای استان تأمین شده، اما اختصاص زمین محل اجرای این طرح در یاسوج مرکز استان نیازمند همت مسئولان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این برنامه با هدف سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در همه ایام سال پیش‌بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح تحولی سنجش سلامت این طرح به ایام تابستان محدود نمی‌شود، تصریح کرد: در این قالب پایگاه‌های سنجش با تغییر نام به مراکز جامع سنجش، با آموزش و مداخله به هنگام فعالیت مستمر خواهند داشت.

دولت‌دوست با بیان اینکه پایه اول ابتدایی پایه بنیادین در طول سال‌های تحصیل است، افزود: بی‌توجهی به شناسایی به موقع و رسیدگی به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت آنان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

وی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه و ایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی وارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان عنوان کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به ضرورت انجام سنجش نوآموزان گفت: یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان داشتن کارت سلامت، برگه سنجش و گواهی پایان پیش‌دبستانی است که در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سنجش سلامت برای ۱۷ هزار و ۲۰۰ نوآموز بدو ورود به مدرسه در استان به پایان رسیده‌است.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!