دسته بندی نشده

مطالعات امکان‌سنجی ادامه پروژه منوریل قم تا پردیسان انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، سید محمدحسین دهناد امروز _دوشنبه سی‌ام مردادماه _ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن شهید باکری برگزار شد اظهار کرد: در جلسه گذشته شورای اسلامی شهر قم بنا شد برای منوریل مطالعاتی انجام شود.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری تکمیل منوریل قم تا پردیسان منوط به این مطالعات است، افزود: نشریه ۷۷۷ برای تصویب خطوط ریلی جدید استفاده می‌شود، اما ما نیاز به مراجعه به این نشریه نداریم، چراکه منوریل قم خط جدیدی نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بر اساس گام‌های این نشریه حرکت کنیم، حداقل یک سال به زمان نیاز داریم درحالی که مسئله ما تصویب و طراحی یک خط جدید نیست و باید به نحوی دیگری با این مسئله برخورد کنیم.

دهناد تصریح کرد: امکان‌پذیری پروژه در سطوح مختلف، معارضان تاسیساتی و ملکی، ارتفاع بهینه، تعیین قیمت هر کیلومتر، تعیین موقعیت کلی هر ایستگاه، برآورد تقاضای سفر در هر سناریو، امکان‌سنجی تهیه ناوگان، ارزیابی ابعاد فرهنگی اجتماعی و حقوقی سناریوهای مختلف، انجام تحلیل هزینه فایده برای هر گزینه و محاسبه هزینه‌های جابه‌جایی هر نفر کیلومتر از مواردی است که در این مطالعات تعیین تکلیف خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!