دسته بندی نشده

ماین نیوز – برگزاری مزایده ۵۱معدن غیرفعال استان تهران

معاون صمت استان تهران:

برگزاری مزایده ۵۱معدن غیرفعال استان تهران

محدوده معدنی تعیین‌تکلیف‌نشده در استان وجود ندارد

گروه معادن
– معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با برگزاری مزایده ۵۱ معدن غیرفعال استان تهران، دیگر محدوده معدنی تعیین تکلیف نشده در سطح استان وجود ندارد.

برگزاری مزایده ۵۱معدن غیرفعال استان تهران

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، «علی عبدی» افزود: در استان تهران ۳۵۰ فقره معدن وجود دارد که از بین آنها ۲۸۰ فقره دارای بهره‌بردار بوده و ۷۰ فقره دیگر نیز فاقد بهره بردار و به عبارتی متروکه و غیرفعال است.

وی گفت: پس از بازبینی محدوده های معدنی و نقشه‌های کاداستر مربوطه، سال گذشته ۷۰ معدن باقی مانده به مزایده گذاشته شد که فقط ۱۹ فقره آنها صاحب بهره بردار شد و در آینده نزدیک پروانه بهره برداری آنها صادر خواهد شد.

عبدی ادامه داد: مزایده بقیه ۵۱ معدن باقی مانده در تاریخ ۲۱ دی ماه امسال برگزار شد که ۱۶ برنده داشت و برای بقیه آنها متقاضی پیدا نشد. امید می رود تا پایان سال ۱۴۰۲ این معادن نیز تعیین تکلیف شده و صاحب پروانه بهره برداری شوند.

وی اظهار داشت: در نخستین فرصت طی ماه های آینده، معادن باقی مانده مجدد به مزایده گذاشته خواهد شد و پس از دو بار مزایده رفتن، در صورتی که متقاضی نداشت، پس از ۶ ماه به اولین مراجعه کننده بدون فرآیند مزایده واگذار خواهد شد.

این مسوول تصریح کرد: به این ترتیب دیگر محدوده معدنی تعیین تکلیف نشده در سطح استان تهران وجود ندارد.

معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد معادن استان تهران را معادن مصالح ساختمانی تشکیل می دهد که شامل سنگ لاشه، شن و ماسه، سنگ آهک و غیره است و میزان ذخایر قطعی آنها ۲.۲ میلیارد تن است.

وی گفت: در مجموع ۲۶ نوع ماده معدنی در استان تهران یافت می شود و ظرفیت اسمی کل پروانه های بهره‌برداری معادن استان ۵۲ میلیون تن است.

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰

کد مطلب: ۶۴۴۰۲

 

مرجع : خبرگزاری ایرنا

 

منبع خبر : ماین نیوز

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!