نوآوری در بازسازی و روسازی ایستگاههای بی.آر.تی پایتخت
به گزارش سرمایه ایرانی و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری تهران سید مجتبی شفیعی با بیان اینکه روسازی آسفالت تعدادی از ایستگاههای بی آر تی که عموماً به دلیل شدت نیروی افقی ناشی از تکرار ترمزگیری، دچار خرابی زیادی شده بود، تحت اجرای عملیات بهسازی و روسازی بتنی قرار گرفته است، اظهار کرد: مراحل مختلف اجرایی شامل تراش و برداشت سطح آسیبدیده، روسازی با استفاده از بتن مسلح و اجرای کفپوش بتنی در این ایستگاهها آغاز شده است.
وی با بیان اینکه عملیات بهسازی و روسازی ۴۰ ایستگاه در خطوط مختلف بی آر تی پایتخت در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: این عملیات تاکنون در هفت ایستگاه که دچار آسیبهای اساسی همچون شیارشدگی، انواع ترک خوردگی و جمعشدگی در سطح لایه آسفالت بود با موفقیت به اتمام رسیده است و مسافران و رانندگان از آن ابراز رضایت کردهاند.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به بهکارگیری روش بتن مسلح با روکش موزاییکی بتنی، تصریح کرد: از مهمترین مزیتهای این روش نسبت به روشهای دیگر، مقاومت بالا در برابر نیروهای افقی، سرعت بالا در اجرا و کاهش هزینههای ساخت و نگهداری است.
شفیعی با برشمردن ویژگیهای مثبت عملیات روسازی بلوکی، تاکید کرد: این روش در شرایط مختلف جوی و ترافیکی، از وضعیت به نسبت یکسانی برخوردار است و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، ضمن بهبود کیفیت خدمترسانی در خطوط بی آر تی، باعث کاهش قابل توجه آسیبهای وارده به اتوبوسهای تندرو و تقلیل هزینههای نگهداری آنها نیز میشود.
به گزارش سرمایه ایرانی، عملیات بهسازی و روسازی ایستگاههای بی آر تی تا کنون در ایستگاه کوی نصر (بزرگراه شهید چمران در مسیر شمال به جنوب و بالعکس)، ایستگاه شهید فتحنائی (خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب و بالعکس)، ایستگاههای شهید منتظری و بوعلی (خیابان دماوند) و ایستگاه دکتر قریب (خیابان آزادی) به پایان رسیده و در ایستگاه ۱۷ شهریور (بزرگراه بعثت در مسیر شرق به غرب و بالعکس) و ایستگاه فرودگاه (خیابان دماوند در مسیر غرب به شرق) در دست اجراست که در سایر ایستگاهها نیز متناسب با شدت خرابی و حجم تردد در اولویت اجرا قرار خواهد گرفت.
منبع خبر : ایمنا