دسته بندی نشده

ثبت‌نام ۵۸ هزار دانش‌آموز اصفهانی در «سفیر مهر» برای استفاده از سرویس مدرسه

محمد پرورش در گفتگویی، در رابطه با نرخ کرایه‌ها و ناوگانی که قرار است به سرویس مدارس اضافه شود، اظهار کرد: سامانه سفیر مهر از ششم شهریورماه در اختیار عموم قرار گرفته است و از والدین درخواست شد که در صورت تقاضای سرویس، در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: تاکنون حدود ۵۸ هزار نفر در این سامانه ثبت درخواست سرویس مدرسه کردند و اطلاعات ۱۹۰۰ مدرسه در این سامانه بارگذاری شده است که اطلاعات ۶۵۰۰ راننده در این سامانه وجود دارد.

وی افزود: همانطور که در صفحه اول ورود به سامانه سفیر مهر ذکر شده است، سرویس مدارس به صورت جمعی انجام می‌شود و در صورت وجود سرویس و مسیر، امکان سرویس‌دهی وجود خواهد داشت، بنابراین با توجه به پراکندگی مدارس و مسیرها، تعدادی از درخواست‌ها در سرویس قرار نمی‌گیرد که در سنوات گذشته نیز همین‌طور بوده است و دانش‌آموزان از سایر سییستم‌های حمل‌ونقلی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این فاصله زمانی ۴۶ شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی که زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی هستند، به مدارس مربوطه اختصاص داده شده و در حال مسیربندی دانش‌آموزان هستند.

وی تصریح کرد: اگر بنا به هر دلیلی درخواست دانش‌آموزی تعیین تکلیف یا تأیید نشده است، می‌تواند با استفاده از شماره تلفن‌ها و آدرس شرکت که در سامانه وجود دارد، استفاده کنند و موضوع را پیگیری کنند.

پرورش افزود: طبق گزارش ارائه شده، شرکت زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی درخواست دانش آموزان را تعیین تکلیف کرده و در صورتی که امکان سرویس‌دهی بوده است، درخواست‌ها را تأیید کرده و درخواست پیش‌پرداخت به خانواده‌ها ارائه شده است.

امسال نرخ سرویس مدارس به‌صورت سیستمی محاسبه می‌شود و سعی می‌کنیم تا ۲۰ روز آینده نرخ‌ها و کیلومترها مشخص و از طریق سامانه سفیر مهر به خانواده‌ها اعلام شود.

وی درخصوص پیش پرداخت سرویس مدارس تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۱۸، حداقل یک و نیم تا دو میلیون تومان مبلغ پیش پرداخت است که خارج از این عدد و رقم بالاتر تخلف محسوب می‌شود و از خانواده‌ها درخواست داریم مبلغ بالاتری پرداخت نکنند و در این خصوص به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این پیش پرداخت اولیه است که ابتدا و تا زمان قرارداد پرداخت می‌شود و پس از مشخص شدن قرارداد، مبلغ کامل و نرخ اعلام خواهد شد.

وی در خصوص نحوه تصویب نرخ‌ها با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس بر اساس تعرفه مصوب در سامانه سفیر مهر بارگذاری خواهد شد، گفت: این نرخ طبق مسافت منزل تا مدرسه دانش‌آموز و میزان مسافت به کیلومتر محاسبه می‌شود که امسال نرخ یک ماه کرایه سرویس دانش‌آموزان برای کوتاه‌ترین مسیر به ازای یک کیلومتر، ماهانه ۷۱۵ هزار تومان است و با افزایش مسافت، مبلغ نیز بیشتر خواهد شد.

پرورش با بیان اینکه امسال نرخ سرویس مدارس به‌صورت سیستمی محاسبه می‌شود و براساس تعرفه مصوب اعلام خواهد شد، افزود: نرخ مصوب در سامانه بارگذاری شده است، اما باید مسیربندی انجام و راننده مشخص شود که در بعضی مسیرها این اقدامات انجام شده است که سعی می‌کنیم تا ۲۰ روز آینده نرخ‌ها و کیلومترها مشخص و از طریق سامانه سفیر مهر به خانواده‌ها اعلام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: سامانه سفیر مهر بسته شده است، اما امکان رصد سرویس‌دهی در سامانه وجود دارد و افرادی که گذشته ثبت‌نام کردند، می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و تأیید وضعیت حال دانش‌آموز و پیش‌پرداخت را رصد کنند.

پرورش خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی مدارس در حال انجام است، اما امکان دارد روزهای ابتدایی سال تحصیلی کمی تأخیر وجود داشته باشد که این مشکل نیز در اسرع زمان رفع خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!