اقتصاد جهانی

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی،قیمت نفت خام برنت با ۹۸ سنت یا ۱٫۱ درصد کاهش به ۸۹٫۵ دلار در هر بشکه رسید درحالی‌که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۸۴٫۵۴ دلار در هر بشکه رسید که ۱ دلار یا ۱٫۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاران اکنون به نتیجه نشست روز چهارشنبه سیاست پولی فدرال رزرو ، داده‌های اشتغال آمریکا و درآمد غول فناوری  یعنی شرکت اپل برای رصد نشانه‌هایی از هرگونه کندی اقتصادی که می‌تواند بر تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان تأثیر بگذارد، چشم دوخته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی، هر شاخص برنت و وست تگزاس روز جمعه پس از شعله‌ورتر شدن جنگ در خاورمیانه و افزایش تجاوز زمینی اسرائیل به غزه، ۳ درصد افزایش یافتند و این نگرانی را ایجاد کردند که تداوم این جنگ ممکن است منطقه‌ای که یک‌سوم تولید جهانی نفت را به عهده دارد، تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی،هفته گذشته، برنت و وست تگزاس اولین سقوط هفتگی خود را طی ۳ هفته ثبت کردند، زیرا تحولات خاورمیانه سرمایه‌گذاران را در معرض خطر قرار داده و قیمت‌ها را بی‌ثبات نگه‌داشته بود.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی،از سویی دیگر قرار است چین شاخص‌های ماه اکتبر  PMIیا مدیران خرید خود در بخش  تولید و خدمات را در این هفته گزارش کند و سرمایه‌گذاران چشم‌انتظار نشانه‌های بیشتر ثبات اقتصاد و بهبود تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام و مصرف‌کننده شماره ۲ نفت جهان پس از اجرای یکسری اقدامات حمایتی از سوی پکن هستند.

منبع خبر : اتاق ایران آنلاین

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!