صنعت و تجارت

عضو انجمن قطعه‌سازان: اگر واردات خودرو آزاد شود و تعرفه‌ها کاهش یابد، چیزی به نام صنعت خودروسازی باقی نمی‌ماند

این کارشناس حوزه خودرو با بیان اینکه این روزها تمامی حملات به سمت خودروسازان و کیفیت پایین خودرو است، خاطرنشان کرد فرض کنیم ۲۰۰ قطعه‌ساز به یک خودروساز قطعه می‌فروشند باید این قیمت ها را لیست کنند و مجموع آن را به شورای رقابت و یا وزارت صمت بدهند و هزینه‌ها را اعلام کنند و هزینه‌های پرسنلی را هم اعلام کنند و بگویند چه تعداد پرسنل بر خودروسازی‌ها تحمیل شده و مجموع این رقم را بگویند که چقدر است و قیمتی را هم که شورای رقابت اعلام کرده، بگویند و اگر قرار است پرسنل اضافه‌ای بر خودروسازی تحمیل شود این هزینه را از رقم نهایی کسر کنند و در هزینه‌های کشوری و تامین اجتماعی محاسبه کنند.

نجفی با بیان اینکه قیمت تمام شده خودرو باید قابل دفاع باشد،گفت باید شفاف اعلام شود که چرا خودروساز زیان می‌دهند آیا هزینه اضافه‌ای دارند؟ آیا ریخت و پاشی در خودروسازی‌ها می‌شود که این نرخ‌ها به مصرف کننده تحمیل می‌شود؟ و اینکه آیا قیمت تمام شده خودرو منطقی است؟این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد درگذشته هزینه خودروسازان ۲۰ درصد قیمت تمام شده بود، اما آیا امروز هزینه کارخانه ۲۰ درصد قیمت تمام شده است یا اینکه این عدد ۳۰ تا ۴۰ درصد شده است؟

منبع خبر خبر آنلاین

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!