اقتصاد ایران

نرخ‌گذاری بلیت قطارها باید متعادل شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی به نقل از روابط عمومی راه آهن، جبارعلی ذاکری در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع ریلی ایران اظهار کرد: سلسله‌نشست‌هایی با فعالان بخش‌های مختلف صنعت ریلی در حال برگزاری است تا با هم‌فکری با آنها رویکردهای جدیدی در حوزه‌های مختلف راه‌آهن از جمله زیرساخت و ناوگان، تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه صنایع مرتبط با بخش ریلی را به گردش در بیاوریم باید جایگاه راه‌آهن را ارتقا دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی از فرایندهای توسعه ناوگان، نیاز به اصلاح دارد، افزود: باید طرحی نو دراندازیم و چشم‌انداز و ویترین مناسبی برای راه‌آهن داشته باشیم تا عملکرد خوبی از راه‌آهن به مردم نشان داده شود.

وی ارائه خدمات با کیفیت بالا، مستمر و منظم به مردم در بخش مسافری را ضروری دانست و گفت: نرخ‌گذاری بلیت قطارها باید متعادل شود، لازم است در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم؛ زیرا راه برون‌رفت از وضعیت فعلی راه‌آهن، بازنگری در فرایندها و نگرش جدید به این صنعت است.

ذاکری ابراز امیدواری کرد: گروه صنایع ریلی فعال شود تا بتوانیم با استفاده از توان داخل، بخشی نیازهای راه‌آهن را رفع کنیم.

اعضای انجمن صنایع ریلی ایران نیز در این نشست به بیان چالش‌های این بخش پرداختند. رکود خط تولید کارخانه‌های تولیدکننده ناوگان ریلی، جذابیت اندک سرمایه‌گذاری در بخش ریلی به دلیل قیمت پایین بلیت قطارها و هزینه بالای تأمین و نگهداشت ناوگان ریلی، عدم تخصیص سهمیه ارزی به بخش ریلی و محدودیت در اجرای فرایند تأمین منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، از مواردی بود که اعضای این انجمن به آن اشاره کردند و خواستار اهمیت به صنایع ریلی و تولید داخل شدند.

مدیرعامل راه‌آهن برای این موارد مذکور، راهکارهایی ارائه کرد و افزود: با هم‌فکری با بخش‌های مختلف صنعت حمل‌ونقل ریلی راهبردهایی تدوین خواهد شد تا این محدودیت‌ها به حداقل ممکن برسد.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!