اقتصاد ایران

از شروع کاهشی دلار تا جهش قابل توجه قیمت‌ها در بورس

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی، اولین روز کاری این هفته بازارهای مالی ایران با اخباری مهم در خصوص ناکامی رژیم صهیونیستی در حمله به چند نقطه نظامی در کشور همراه بود و به ثمر نرسیدن این عملیات و تفاوت فاحش نتایج آن با تبلیغات قبلی این رژیم باعث شد تا بازارها، امیدوارانه فعالیت خود را آغاز کنند و در اولین قدم، معاملات بورس پس از چند هفته با صف خرید خریداران و تزریق نقدینگی آغاز شد و بسیاری از شاخص‌ها سبزپوش ظاهر شدند به نحوی که تا ساعت ۱۰ امروز، حدود ۷۰ درصد بازار با صف خرید همراه است. این در حالی است که شاخص هم وزن نیز تاکنون رشدی ۱۲۰۰ واحدی را تجربه کرده است.

از طرفی تا این ساعت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، تاکنون ورود نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام ثبت شده است. همچنین تاکنون شاهد خروج ۱۰۰۰ میلیارد پول خرد حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بوده‌ایم که نشان دهنده امیدواری حقیقی‌ها به اتفاقات بازار سهام است.

سقوط آزاد قیمت تتر بعد از آن شدت گرفت که حملات اسرائیل با پاسخ به‌موقع پدافند همراه شد و به‌اذعان خود اسرائیلی‌ها این حملات بسیار ضعیف بود.

از همان دقایق نخست اعلام خبر حمله اسرائیل و مشخص شدن سطح ضعیف حملات و عملکرد به‌موقع پدافند، سقوط آزاد تتر آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد. بر اساس اخبار میدانی، قیمت تتر در ساعات ابتدایی امروز صبح از سقف ۶۹ هزار تومانی روزهای قبل فاصله گرفت و به کانال ۶۵ هزار تومانی سقوط کرد.

فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی پیش بینی می‌کنند که با سقوط سنگین تتر، امروز باید شاهد اصلاح و کاهش قیمت محسوس دلار و طلا هم باشیم، چراکه تحرکات تتر به‌معنای سیگنال به بازار دلار ارزیابی می‌شود و از همین رو فعالان بازار، انتظار دارند علاوه بر سقوط تتر باید با آغاز معاملات بازار تهران، شاهد کاهش قیمت طلا، ارز و سکه هم باشیم.

بر همین اساس نیز از همان دقایق نخست آغاز معاملات فردایی دلار، شاهد کاهش حدود ۳ هزار تومانی قیمت دلار هستیم؛ دلار که تا کانال ۶۹ هزار تومان پیش روی کرده بود امروز و در معاملات آغازین به کانال ۶۶ هزار تومان بازگشته است.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!